مروری بر نقش فناوری اطلاعات و رفتار مصرف کننده در صنعت بیمه
- 1 کارمند صندوق تامین خسارت های بدنی جمهوری اسلامی ایران، کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی
- 2 کارمند بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، کارشناس ارشد علوم سیاسی
چکیده
صنعت بیمه نقش مهم و پر اهمیتی در اقتصاد کشور دارد بنابراین اهمیت به رفتار مصرف کننده در جهت توسعه این صنعت نقش به سزایی دارد بنابراین هدف از تحقیق حاضر مروری بر نقش فناوری اطلاعات بر رفتار مصرف کننده در صنعت بیمه می باشد. رفتار مصرفکننده، یکی از گرایشهای پرطرفدار در علم روانشناسی بوده و طی سالهای اخیر، توجه بسیاری از صاحبنظران، تولیدکنندگان و مؤسسات خدماتی را به خود جلب کرده است. مواردی از مهمترین واصلیترین زمینههای این رشته، عبارتاند از: توقعات، سلیقهها و نیازهای مصرفکننده (مشتریان). به کمک این علم، میتوان از طریق شناسایی رفتار مصرفکننده، عوامل مؤثر در برگزیدن مارک کالا را موردبررسی قرارداد و نیز عوامل فرهنگی و اجتماعی مؤثر بر تصمیمگیری مصرفکننده را مورد تحلیل کرد. از طرفی امروزه سازمانها به اهميت فناوري اطلاعاتی و ارتباطی که به عنوان يك ابزار ضروري و مهم براي پيشرفت كسب و كار محسوب میشود، پي بردهاند؛ بنابراین در تحقیق حاضر تلاش شد تا به روش مروری به بررسی مبانی نظری و مزایا و اهمیت فناوری اطلاعات و رفتار مصرف کننده پرداخت و سپس تاثیر فناوری اطلاعات در صنعت بیمه مطرح شد.
- دفعات مشاهده مقاله: 499
- دفعات دانلود مقاله کامل : 363