رایانش ابری و یادگیری الکترونیکی: مروری بر آموزش عالی بر بستر رایانش ابری جهت بهبود آموزش الکترونیکی

  • زهرا باغدار سعدآباد 1
  • 1 هنرآموز در آموزش و پرورش ناحیه دو زنجان، ایران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 4 شماره 13 (1399) , صفحه 155-168
چاپ شده: 1399-04-22

چکیده

رایانش ابری یک فناوری نوظهور است که خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات را برای صنایع مختلف به ویژه بخش آموزش عالی ارائه می­دهد. مهاجرت از سیستم‌های سنتی به سمت رایانش ابری دسترسی دانش­آموزان و دانش‌آموختگان را به مواد آموزشی در هر زمان و هر مکان فراهم می‌کند و رایانش ابری به مؤسسات آموزش عالی این امکان را می‌دهد تا با نیازهای نرم‌افزاری و سخت‌افزاری به سرعت با هزینه‌های کمتر کنار بیایند. بنابراین، پذیرش رایانش ابری در آموزش عالی باعث ارتقای سطح علمی و کارایی می­شود. با این حال، استفاده گسترده از رایانش ابری با چالش‌های مختلف پذیرش همراه است. درک موقعیت موسسات آموزش عالی با توجه به پذیرش رایانش ابری یک حوزه تحقیقاتی ضروری است. اگرچه رایانش در موسسات آموزش عالی در حال افزایش است، بسیاری از مسائل هنوز باید مورد توجه قرار گیرند. بر اساس تجزیه و تحلیل انتقادی و عمیق مطالعات تجربی قبلی جمع­آوری شده، بسیاری از شکاف­های دانش مشهود است. این شکاف­ها محدودیت­ها و چالش­های جدیدی را ارائه می­دهند که نیاز به بررسی بیشتر دارد. در این مقاله به ارتباط رایانش ابری و یادگیری الکترونیکی در آموزش عالی اشاره شده است. در بخش اول مقاله به مفاهیم مهم رایانش ابری پرداخته شد و در بخش اصلی به رایانش ابری جهت بهبود آموزش الکترونیکی در آموزش عالی، راهکارهای رایانش ابری برای آموزش عالی، مزایای آموزش الکترونیکی در فضای ابری و نمونه معماری معمولی سیستم های آموزش الکترونیکی مبتنی بر ابر اشاره شده است.

کلمات کلیدی: رایانش ابری ، یادگیری الکترونیکی و آموزش عالی.

ارجاع به مقاله
باغدار سعدآباد ز. (1399). رایانش ابری و یادگیری الکترونیکی: مروری بر آموزش عالی بر بستر رایانش ابری جهت بهبود آموزش الکترونیکی. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 4(13), 155-168. Retrieved از https://www.majournal.ir/index.php/ma/article/view/1857

  • دفعات مشاهده مقاله: 520
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 436