مروری بر روش ها و مدل های اندازه گیری رضایت مشتری

  • فهیمه سادات موسوی 1
  • زهرا علی پور درویشی 2
  • سمیه صائب نیا 3
  • 1 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی، گرایش امور مالی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم تحقیقات، واحد تهران (مرکزی)، اراک، ایران
  • 2 دانشیار مدیریت بازرگانی، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد واحد تهران شمال، ایران
  • 3 دانشجوی کارشناسی ارشد، گروه مدیریت بازرگانی، موسسه آموزش عالی شمیم دانش نوین، اردبیل،
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 4 شماره 13 (1399) , صفحه 184-195
چاپ شده: 1399-05-30

چکیده

رضایت مشتری عامل اصلی موفقیت در بسیاری از سازمان­هاست و در تحقیقات متعدد به رابطه رضایت مشتری با ارتباط دهان به دهان، وفاداری، تکرار خرید و افزایش در سودآوری سازمان ها اشاره شده است. در صنایع خدماتی که ارائه ی خدمات مستلزم برقراری ارتباط و تعامل با مشتری است، رضایت کلی مشتریان مبتنی بر چگونگی رویارویی و تجربه ی آنان از سازمان است. لذا جای تعجب نیست که شرکت ها منابع قابل توجهی را صرف اندازه گیری و مدیریت رضایت مشتری می کنند. بنگاه های اقتصادی برای بهبود رضایت و وفاداری مشتری باید در خصوص عوامل مؤثر بر رضایت مشتری و مراجعه ی مجدّد او تحقیق کنند و از طریق تأمین رضایت مشتری به وفاداری آنان دست یابند. این تحقیق به روش کتابخانه ای بر روش ها و مدل های اندازه گیری رضایت مشتری می پردازد.

کلمات کلیدی: رضایتمندی، مشتری، مدل های اندازه گیری رضایت مشتری

ارجاع به مقاله
موسوی ف. س., علی پور درویشی ز., & صائب نیا س. (1399). مروری بر روش ها و مدل های اندازه گیری رضایت مشتری. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 4(13), 184-195. Retrieved از https://www.majournal.ir/index.php/ma/article/view/2141

  • دفعات مشاهده مقاله: 379
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 444