بررسی ارتباط ابعاد مختلف مسئولیت اجتماعی (روابط کارکنان، بشر دوستانه، محصولات و زیست محیطی) با عملکرد مالی شرکت با توجه به اثرگذاری تقلب مالی

  • سجاد بحری 1
  • میترا پورمحمدیان 2
  • 1 دکتری تخصصی مهندسی مالی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین، قزوین، ایران
  • 2 کارشناس ارشد مدیریت مالی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین، قزوین، ایران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 7 شماره 26 (1402) , صفحه 1304-1318
چاپ شده: 1402-09-30

چکیده

هدف این پژوهش؛ بررسی ارتباط بین ابعاد مختلف مسئولیت اجتماعی با عملکرد مالی شرکت­های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران با توجه به نقش تعدیلگر تقلب مالی می­باشد. نمونه­ی آماری شامل 82 شرکت طی دوره زمانی 1392 تا 1401 می‌باشد. آزمون فرضیات با استفاده از رگرسیون خطی و توسط نرم­افزار ایویوز اجرا گردید. نتایج پژوهش نشان داد که ارتباط بُعد روابط کارکنان مسئولیت اجتماعی، بُعد بشر دوستانه مسئولیت اجتماعی، بُعد محصولات مسئولیت اجتماعی و بُعد زیست محیطی مسئولیت اجتماعی با عملکرد مالی شرکت معنادار است و تقلب مالی ارتباط بُعد روابط کارکنان مسئولیت اجتماعی با عملکرد مالی شرکت را تعدیل می­کند ولی تقلب مالی ارتباط بُعد بشر دوستانه مسئولیت اجتماعی، بُعد محصولات مسئولیت اجتماعی و بُعد زیست محیطی مسئولیت اجتماعی با عملکرد مالی شرکت را تعدیل نمی­کند.

کلمات کلیدی: ابعاد مختلف مسئولیت اجتماعی، بُعد روابط کارکنان، بُعد بشر دوستانه، بُعد محصولات و بُعد زیست محیطی، عملکرد مالی شرکت، تقلب مالی

ارجاع به مقاله
بحری س., & پورمحمدیان م. (1402). بررسی ارتباط ابعاد مختلف مسئولیت اجتماعی (روابط کارکنان، بشر دوستانه، محصولات و زیست محیطی) با عملکرد مالی شرکت با توجه به اثرگذاری تقلب مالی. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 7(26), 1304-1318. Retrieved از https://www.majournal.ir/index.php/ma/article/view/2186

  • دفعات مشاهده مقاله: 242
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 181