تأثیر اصالت برند بر عشق به برند، مبتنی بر حافظه و سبک زندگی و اعتماد مشتریان
- 1 دانشجوی دکترا، گروه مدیریت بازرگانی واحد زنجان، دانشگاه آزاد اسلامی، زنجان، ایران.
- 2 کارشناسی ارشد، دانشکده مدیریت، موسسه آموزش عالی راهبرد شمال، رشت، ایران
چکیده
هدف از انجام این پژوهش، تاثیر اصالت برند بر عشق به برند از طریق اثرگذاری بر حافظه، سبک زندگی و اعتماد مشتریان است. ضرورت انجام این پژوهش، کشف اثرات احساس شیفتگی به برند مشتریان به عنوان نیروی حیاتی برای شرکت ها است که باعث تولید بالای سهم بازار و در نهایت وفاداری مشتریان می شود. جامعه آماری، مشتریان خانم پوشاک برند باربری در شهرستان رشت میباشد. روش انجام پژوهش بهصورت پیمایشی میباشد. تحقيق انجام شده به لحاظ اهداف، کاربردی بوده و از نظر جمع آوری دادهها از نوع توصیفی محسوب میشود. طبق مدل پژوهش، 8 فرضیه تنظیم شد. روش جمع آوری دادهها میدانی و ابزار گردآوری دادهها، پرسشنامه است و جهت تجزیه و تحلیل دادهها و بررسی فرضیه از آزمون آماری مبتنی بر مدل یابی معادله ساختاری و نرم افزار لیزرل استفاده شده است و هفت فرضیه مورد تایید قرار گرفت. از بین متغیرها، اعتماد به برند، اصالت برند و حافظه مشتری بیشترین تاثیر را بر عشق به برند دارند و تاثیر سبک زندگی بر عشق به برند معنادار نیست.
- دفعات مشاهده مقاله: 551
- دفعات دانلود مقاله کامل : 312