تأثیر اصالت برند بر عشق به برند، مبتنی بر حافظه و سبک زندگی و اعتماد مشتریان

  • مجتبی فروز شهرستانی 1
  • زهرا عرفانی 2
  • 1 دانشجوی دکترا، گروه مدیریت بازرگانی واحد زنجان، دانشگاه آزاد اسلامی، زنجان، ایران.
  • 2 کارشناسی ارشد، دانشکده مدیریت، موسسه آموزش عالی راهبرد شمال، رشت، ایران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 3 شماره 9 (1398) , صفحه 52-73
چاپ شده: 1398-07-04

چکیده

هدف از انجام این پژوهش، تاثیر اصالت برند بر عشق به برند از طریق اثرگذاری بر حافظه، سبک زندگی و اعتماد مشتریان است. ضرورت انجام این پژوهش، کشف اثرات احساس شیفتگی به برند مشتریان به عنوان نیروی حیاتی برای شرکت ها است که باعث تولید بالای سهم بازار و در نهایت وفاداری مشتریان می شود. جامعه آماری، مشتریان خانم پوشاک برند باربری در شهرستان رشت می‌باشد. روش انجام پژوهش به‌صورت پیمایشی می‌باشد. تحقيق انجام شده به لحاظ اهداف، کاربردی بوده و از نظر جمع آوری داده‌ها از نوع توصیفی محسوب می‌شود. طبق مدل پژوهش، 8 فرضیه تنظیم شد. روش جمع آوری داده‌ها میدانی و ابزار گردآوری داده‌ها، پرسشنامه است و جهت تجزیه و تحلیل داده‌ها و بررسی فرضیه از آزمون آماری مبتنی بر مدل یابی معادله ساختاری و نرم افزار لیزرل استفاده شده است و هفت فرضیه مورد تایید قرار گرفت. از بین متغیرها، اعتماد به برند، اصالت برند و حافظه مشتری بیشترین تاثیر را بر عشق به برند دارند و تاثیر سبک زندگی بر عشق به برند معنادار نیست.

کلمات کلیدی: عشق به برند، اصالت برند، حافظه مشتری، سبک زندگی، اعتماد به برند

ارجاع به مقاله
فروز شهرستانی م., & عرفانی ز. (1398). تأثیر اصالت برند بر عشق به برند، مبتنی بر حافظه و سبک زندگی و اعتماد مشتریان. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 3(9), 52-73. Retrieved از https://www.majournal.ir/index.php/ma/article/view/222

  • دفعات مشاهده مقاله: 551
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 312