الزامات هتل داری الکترونیک در صنعت جهانگردی جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر هتل داری اسلامی

(مطالعه موردی : هتل های شهر تبریز)

  • رها احتشامی 1
  • مینا نادری 2
  • 1 دانشجوی کارشناسی ارشد، گروه مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ممقان، ايران
  • 2 گروه مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ممقان، ايران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 8 شماره 28 (1403) , صفحه 1605-1614
چاپ شده: 1403-03-31

چکیده

رشد روز افزون و رو به گسترش فناوری اطلاعات و ارتباطات در عصر حاضر باعث گردیده بخشهای مختلف اقتصادی و صنعت نیز از آن بی نصیب نمانند. صنعت جهانگردی به عنوان یک صنعت پویا و در حال رشد نیز به موجب وابستگی زیاد به اطلاعات و ارتباطات در عرصه داخلی و بین المللی توانسته است با استفاده از فن آوری های نوین جایگاه مطلوبی نسبت به سایرین بدست آورد. همچنین انجام سفرهای داخلی و بین المللی نیز تحت تاثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات قرار گرفته بطوری که در برخی موارد استفاده از این فناوری ها موجب جذابیت بازار جهانگردی در دنیا شده است. لذا این پژوهش سعی دارد با توجه به تاثیر فن آوری اطلاعات و ارتباطات علی الخصوص اینترنت در صنعت جهانگردی به الزامات هتل داری الکترونیک در صنعت جهانگردی جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر هتل داری اسلامی در هتلهای شهر تبریز بپردازد. اين پژوهش از نوع توصيفی-کاربردی است. جامعه آماری اين تحقيق گردشگران در هتل های شهرستان تبریز به تعداد 510 نفر بودند. که از طریق جدول مورگان 218 نفر برای نمونه انتخاب شدند و جهت گردآوری اطلاعات و داده‌های مورد نياز به منظور بررسی سئوالات تحقيق از پرسشنامه استاندارد استفاده شده است. به منظور تاييد روايی، از نظر اساتید در اين زمينه بهره گرفته شده و به منظور تاييد پايايی پرسشنامه ها از آزمون الفای کرونباخ استفاده شده که ميزان آن 91/0 است. به منظور تحلیل سئوالات از آزمون فریدمن و آزمون تی استفاده شد و نتایج نشان داد از نظر گردشگران اعتماد، امنیت، طراحی وب سایت، سرعت را از الزامات هتل داری الکترونیکی می باشند.

کلمات کلیدی: الزامات هتل داری الکترونیکی اسلامی، اعتماد، امنیت، طراحی وب سایت، گردشگری

ارجاع به مقاله
احتشامی ر., & نادری م. (1403). الزامات هتل داری الکترونیک در صنعت جهانگردی جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر هتل داری اسلامی. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 8(28), 1605-1614. Retrieved از https://www.majournal.ir/index.php/ma/article/view/2452

  • دفعات مشاهده مقاله: 67
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 109