بررسی تأثیر سواد سوادرسانهای بر رفتارخرید مشتریان (مورد مطالعه: مشتریان گوهرسنگها)
- 1 کارشناس ارشد مدیریت رسانهای، دانشگاه پیام نور تهران غرب، تهران، ایران
چکیده
این پژوهش با هدف بررسی تأثیر سواد رسانهای بر رفتارخرید مشتریان (مورد مطالعه: مشتریان گوهر سنگها) صورت گرفت. روش تحقیق از نظر هدف کاربردی است و از نظر نحوه گردآوری دادهها توصیفی- پیمايشی است. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه مشتریان گوهر سنگها میباشد که با استفاده از فرمول کوکران 384 نفر با روش نمونهگیری تصادفی دردسترس به عنوان حجم نمونه انتخاب شدند. به منظور جمعآوري دادهها از پرسشنامه استاندارد رفتار خریدکیم (۲۰۰۸) و پرسشنامه محقق ساخته سواد رسانهای استفاده گردید. اطلاعات به دست آمده با استفاده از نرم افزار spss و ضریب همبستگی پیرسون محاسبه گردید. نتایج پژوهش نشان داد که میان بعد شناختی سوادرسانهای و رفتارخرید مشتریان گوهر سنگهارابطه وجود دارد. میان بعد احساسی سوادرسانهای و رفتارخرید مشتریان گوهر سنگهارابطه وجود دارد میان بعد زیبایی شناختی سوادرسانهای و رفتارخرید مشتریان گوهر سنگهارابطه وجود دارد. میان بعد اخلاقی سوادرسانهای و رفتارخرید مشتریان گوهر سنگها رابطه وجود دارد.
- دفعات مشاهده مقاله: 76
- دفعات دانلود مقاله کامل : 131