بررسی تأثیر سواد سوادرسانه‌ای بر رفتارخرید مشتریان (مورد مطالعه: مشتریان گوهرسنگ‌ها)

  • فاطمه نوری شکری 1
  • 1 کارشناس ارشد مدیریت رسانه‌ای، دانشگاه پیام نور تهران غرب، تهران، ایران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 8 شماره 28 (1403) , صفحه 1007-1019
چاپ شده: 1403-03-31

چکیده

این ‌پژوهش با هدف ‌بررسی ‌تأثیر سواد رسانه‌ای ‌‌بر رفتارخرید مشتریان (مورد مطالعه: مشتریان گوهر سنگ‌ها) صورت گرفت. روش تحقیق از نظر هدف کاربردی است و از نظر نحوه گردآوری داده‌ها توصیفی- پیمايشی است. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه مشتریان گوهر سنگ‌ها می­باشد که با استفاده از فرمول کوکران 384 نفر با روش نمونه‌گیری تصادفی دردسترس به عنوان حجم نمونه انتخاب شدند. به منظور جمع‌آوري داده‌ها از پرسشنامه استاندارد رفتار خریدکیم (۲۰۰۸) و پرسشنامه محقق ساخته سواد رسانه‌ای استفاده گردید. اطلاعات به دست آمده با استفاده از نرم افزار spss و ضریب همبستگی پیرسون محاسبه گردید. نتایج پژوهش نشان داد که میان بعد شناختی سوادرسانه‌ای و رفتارخرید مشتریان گوهر سنگ‌هارابطه وجود دارد. میان بعد احساسی سوادرسانه‌ای و رفتارخرید مشتریان گوهر سنگ‌هارابطه وجود دارد میان بعد زیبایی شناختی سوادرسانه‌ای و رفتارخرید مشتریان گوهر سنگ‌هارابطه وجود دارد. میان بعد اخلاقی سوادرسانه‌ای و رفتارخرید مشتریان گوهر سنگ‌ها رابطه وجود دارد.

کلمات کلیدی: سواد رسانه‌ای، رفتارخرید، مشتریان، گوهر سنگ‌ها

ارجاع به مقاله
نوری شکری ف. (1403). بررسی تأثیر سواد سوادرسانه‌ای بر رفتارخرید مشتریان (مورد مطالعه: مشتریان گوهرسنگ‌ها). نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 8(28), 1007-1019. Retrieved از https://www.majournal.ir/index.php/ma/article/view/2533

  • دفعات مشاهده مقاله: 76
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 131