بررسی رابطه مدیریت دانش با توسعه محصولات جدید درشعب بانک ملت شهرستان ساوه در سال 1398
- 1 گروه مدیریت و حسابداری، موسسه آموزش عالی ناصر خسرو، ساوه، ایران
- 2 گروه مدیریت و حسابداری، موسسه آموزش عالی ناصر خسرو، ساوه، ایران
- 3 دانشجو کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی–بازاریابی، موسسه آموزش عالی ناصرخسرو، ساوه، ایران
چکیده
این پژوهش با هدف بررسی رابطه مدیریت دانش با توسعه محصولات جدید در شعب بانک ملت شهرستان ساوه در سال1398 صورت گرفت. اين تحقيق از نظر هدف، کاربردي و از لحاظ روش گردآوري دادهها توصيفي از نوع همبستگي بود. جامعه آماري شامل کلیه کارکنان شعب بانک ملت به تعداد 120 نفر بود که از میان آن ها با استفاده از فرمول مورگان و روش نمونه گیری در دسترس، 92 نفر به عنوان حجم نمونه درنظر گرفته شد. روش جمعآوري دادهها بر اساس پاسخ های جمع آوری شده از پرسشنامه استاندارد مدیریت دانش شرون لاوسون (2005) با 24 سوال و پرسشنامه استاندارد توسعه محصول هي و همکاران (2014) با 5 پرسش بود. پایایی این پرسشنامه با استفاده از روش آلفای کرونباخ برای تمامی ابعاد پرسشنامه بیش از 0.7 بدست آمد که نشان از پایایی مناسب ابزار پژوهش داشت. تجزیه و تحلیل اطلاعات بدست آمده از اجرای پرسشنامهها از طریق نرمافزار SPSS22 در دو بخش توصیفی و استنباطی (آزمون کولموگروف-اسمیرنف، آزمون همبستگی پیرسون و رگرسیون) انجام پذیرفت. نتایج نشان داد رابطه مدیریت دانش با توسعه محصولات جدید در بانک ملت شهرستان ساوه به عنوان فرضیه اصلی بصورت مثبت معنادار شده است. همچنین تاثیر ابعاد مدیریت دانش، شامل؛ خلق دانش، توزیع دانش، ثبت، ذخیره و نگهداری دانش، کاربرد و بهره برداری دانش و ارزیابی و بازخور دانش در قالب فرضیات فرعی نیز بصورت مثبت معنادار تایید شده اند.
- دفعات مشاهده مقاله: 383
- دفعات دانلود مقاله کامل : 309