بررسی رابطه مدیریت دانش با توسعه محصولات جدید درشعب بانک ملت شهرستان ساوه در سال 1398

  • سید مهام الدین طباطبایی 1
  • مجید فاتح پور 2
  • محمد علی معینی 3
  • 1 گروه مدیریت و حسابداری، موسسه آموزش عالی ناصر خسرو، ساوه، ایران
  • 2 گروه مدیریت و حسابداری، موسسه آموزش عالی ناصر خسرو، ساوه، ایران
  • 3 دانشجو کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی–بازاریابی، موسسه آموزش عالی ناصرخسرو، ساوه، ایران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 3 شماره 10 (1398) , صفحه 50-69
چاپ شده: 1398-09-13

چکیده

این پژوهش با هدف بررسی رابطه مدیریت دانش با توسعه محصولات جدید در شعب بانک ملت شهرستان ساوه در سال1398 صورت گرفت. اين تحقيق از نظر هدف، کاربردي و از لحاظ روش گردآوري داده­ها توصيفي از نوع همبستگي بود. جامعه آماري شامل کلیه کارکنان شعب بانک ملت به تعداد 120 نفر بود که از میان آن ها با استفاده از فرمول مورگان و روش نمونه گیری در دسترس، 92 نفر به عنوان حجم نمونه درنظر گرفته شد. روش جمع­آوري داده­ها بر اساس پاسخ های جمع آوری شده از پرسشنامه استاندارد مدیریت دانش شرون لاوسون (2005) با 24 سوال و پرسشنامه استاندارد توسعه محصول هي و همکاران (2014) با 5 پرسش بود. پایایی این پرسش­نامه با استفاده از روش آلفای کرونباخ برای تمامی ابعاد پرسشنامه بیش از 0.7 بدست آمد که نشان از پایایی مناسب ابزار پژوهش داشت. تجزیه و تحلیل اطلاعات بدست آمده از اجرای پرسشنامه­ها از طریق نرم­افزار SPSS22 در دو بخش توصیفی و استنباطی (آزمون کولموگروف-اسمیرنف، آزمون همبستگی پیرسون و رگرسیون) انجام پذیرفت. نتایج نشان داد رابطه مدیریت دانش با توسعه محصولات جدید در بانک ملت شهرستان ساوه به عنوان فرضیه اصلی بصورت مثبت معنادار شده است. همچنین تاثیر ابعاد مدیریت دانش، شامل؛ خلق دانش، توزیع دانش، ثبت، ذخیره و نگهداری دانش، کاربرد و بهره برداری دانش و ارزیابی و بازخور دانش در قالب فرضیات فرعی نیز بصورت مثبت معنادار تایید شده اند.

کلمات کلیدی: مدیریت دانش، خلق دانش، توزیع دانش، توسعه محصول

ارجاع به مقاله
طباطبایی س. م. ا., فاتح پور م., & معینی م. ع. (1398). بررسی رابطه مدیریت دانش با توسعه محصولات جدید درشعب بانک ملت شهرستان ساوه در سال 1398. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 3(10), 50-69. Retrieved از https://www.majournal.ir/index.php/ma/article/view/254

  • دفعات مشاهده مقاله: 383
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 309