تاثیر کیفیت مدیریت برعلاقه ورزشکاران برای تداوم مراجعه به باشگاه های ورزشی
- 1 دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت باشگاه ها و سازمان های ورزشی محقق اردبیلی
- 2 دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت باشگاه ها و سازمان های ورزشی محقق اردبیلی
چکیده
هدف از پژوهش حاضر، تعیین تاثیر کیفیت مدیریت بر علاقه ورزشکاران برای تداوم مراجعه به باشگاههای ورزشی، بود. پژوهش حاضر از لحاظ هدف، کاربردی و از نظر روش تحقیق توصیفی- همبستگی است و به صورت میدانی انجام شد. جامعه آماری تحقیق حاضر را کلیه ورزشکاران باشگاههای ورزشی تشکیل دادند، بر این اساس جامعه آماری کاربران نامحدود فرض شده است. لذا با استفاده از فرمول کوکران نامحدود، حجم نمونه 384 نفر در نظر گرفته شد. لذا با توجه به پیشبینی انجام شده و در نظر گرفتن درصدی برای عدم بازگشت پرسشنامهها، تعداد بیشتری پرسشنامه توزیع شد که در نهایت 384 پرسشنامه قابل استناد در مدت زمان انجام پژوهش با ارسال اینترنتی یا حضوری (به صورت نمونهگیری در دسترس) به ورزشکاران باشگاه های ورزشی جمعآوری شد. در این پژوهش برای جمع آوری اطلاعات، از سه پرسشنامه استاندارد استفاده شد. در بخش آمار توصیفی به بیان خصوصیات و ویژگیهای جمعیت شناختی نمونه آماری در نرم افزار SPSS25 و در قسمت آمار استنباطی، برای برازش و آزمودن فرضیهها با استفاده از الگوهای ساختاری، از روش حداقل مربعات جزئی و نسخه سوم نرم افزار اسمارت پی.آل. اس. استفاده شد. نتایج نشان داد که مدیریت ارتباط با مشتری بر رضایتمندی و تداوم مراجعه ورزشکاران مراجعه کننده به باشگاه های ورزشی، اثری مستقیم و معنادار دارد (05/0>P). بنابراین توجه به سلائق و علاقه مشتري، سرعت در ارائه خدمات، توانایی حفظ و ارتباط مناسب با ورزشکاران جدید، سهولت دسترسی به کلیه خدمات ورزشی مراکز تفریحی ورزشی و استفاده از فناوري هاي جدید در ارائه خدمات به ورزشکاران باید در رضایتمندی و تداوم مراجعه ورزشکاران باشگاه های ورزشی، مدنظر مسئولان این مراکز قرار گیرد.
- دفعات مشاهده مقاله: 91
- دفعات دانلود مقاله کامل : 150