بررسی تأثیر بازارگرایی و نوآوری بازار بر عملکرد سازمان با نقش تعدیلگر موقعیت رقابتی و قابلیت بازاردر صنعت ساخت و ساز
- 1 کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی، واحد فیروزکوه، دانشگاه ازاد اسلامی، فیروزکوه، ایران
چکیده
هدف از این پژوهش مطالعه تأثیر بازارگرایی و نوآوری بازار بر عملکرد با نقش تعدیلگر موقعیت رقابتی، منابع مرتبط و قابلیت بازار بوده است که به این منظور از روش پژوهش پیمایشی استفاده شد که جامعه آماری این تحقیق جامعه آماری این تحقيق شامل مشتریان صنعت ساخت و ساز بوده که از این تعداد 384 نفر با روش نمونه گیری تصادفی ساده و با استفاده از فرمول کوکران به عنوان نمونه انتخاب گردید. برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه استاندارد استفاده شد؛ که پایایی پرسشنامه از طریق آلفای کرونباخ (84/0) بدست آمده است؛ که این داده توسط نرم افزار ssps در سطح آمار توصیفی و با نرم افزار pls برای آمار استنباطی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت؛ که در سطح توصیفی از فراوانی و درصد فراوانی و در سطح استنباطی از معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج تجزیه و تحلیل نشان می دهد که بازارگرایی و نوآوری بازار بر عملکرد تاثیر دارد. منابع مرتبط و قابلیت بازار تأثیر بین نوآوری فناوری بر عملکرد تعدیل می کند.
- دفعات مشاهده مقاله: 194
- دفعات دانلود مقاله کامل : 128