بررسی تأثیر بازارگرایی و نوآوری بازار بر عملکرد سازمان با نقش تعدیلگر موقعیت رقابتی و قابلیت بازاردر صنعت ساخت و ساز

  • حجت اله نجاتی 1
  • 1 کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی، واحد فیروزکوه، دانشگاه ازاد اسلامی، فیروزکوه، ایران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 8 شماره 28 (1403) , صفحه 2503-2536
چاپ شده: 1403-03-31

چکیده

هدف از این پژوهش مطالعه تأثیر بازارگرایی و نوآوری بازار بر عملکرد با نقش تعدیلگر موقعیت رقابتی، منابع مرتبط و قابلیت بازار بوده است که به این منظور از روش پژوهش پیمایشی استفاده شد که جامعه آماری این تحقیق جامعه آماری این تحقيق شامل مشتریان صنعت ساخت و ساز بوده که از این تعداد 384 نفر با روش نمونه گیری تصادفی ساده و با استفاده از فرمول کوکران به عنوان نمونه انتخاب گردید. برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه استاندارد استفاده شد؛ که پایایی پرسشنامه از طریق آلفای کرونباخ (84/0) بدست آمده است؛ که این داده توسط نرم افزار ssps در سطح آمار توصیفی و با نرم افزار pls برای آمار استنباطی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت؛ که در سطح توصیفی از فراوانی و درصد فراوانی و در سطح استنباطی از معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج تجزیه و تحلیل نشان می دهد که بازارگرایی و نوآوری بازار بر عملکرد تاثیر دارد. منابع مرتبط و قابلیت بازار تأثیر بین نوآوری فناوری بر عملکرد تعدیل می کند.

کلمات کلیدی: بازارگرایی، نوآوری بازار، عملکرد، شدت رقابتی، منابع مرتبط، قابلیت بازار

ارجاع به مقاله
نجاتی ح. ا. (1403). بررسی تأثیر بازارگرایی و نوآوری بازار بر عملکرد سازمان با نقش تعدیلگر موقعیت رقابتی و قابلیت بازاردر صنعت ساخت و ساز. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 8(28), 2503-2536. Retrieved از https://www.majournal.ir/index.php/ma/article/view/2678

  • دفعات مشاهده مقاله: 194
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 128