نیروهای تغییر در آموزش عالی و پیامدهای آن برای آکادمی حسابداری
- 1 گروه حسابداری، واحد یاسوج، دانشگاه آزاد اسلامی، یاسوج، ایران
- 2 دانشجوی دکترای حسابداری، واحد یاسوج، دانشگاه آزاد اسلامی، یاسوج، ایران
چکیده
هدف پژوهش حاضر، بررسی نیروهای تغییر در آموزش عالی و پیامدهای آن برای آکادمی حسابداری میباشد. این مقاله به تحلیل و ارزیابی ادبیات موجود در زمینه نیروهای تغییر در آموزش عالی میپردازد و تلاش دارد تا اطلاعات کاربردی و مفیدی را ارائه دهد. در این مقاله مروری، سعی شده است تا جمعبندی کلی از تحقیقات و نتایج پژوهشهای گذشته در زمینه مورد نظر فراهم نماید. اساتید حسابداری باید نیروهای تغییر در آموزش عالی و همچنین وضعیت فعلی برنامههای حسابداری را درک کنند. در بخش اول مقاله به نیروهای تغییر در آموزش عالی میپردازیم. از نظر نیروهای مالی در این پژوهش افزایش شهریه، کاهش بودجه مالیاتی، و افزایش تقاضا برای آموزش عالی از جمله موارد قابل توجه در این زمینه میباشند. همچنین در بخش دوم مقاله پیامدهای آن را برای حسابداری آکادمیک را که شامل پیامدهای برنامههای حسابداری و پیامدهای فردی اعضای هیئت علمی حسابداری در نظر میگیریم. یافتهها نشان میدهد که آموزش عالی به گونهای اساسی، در حال تغییر است. پیشرفتهای فناوری، تغییرات دانشجویان، افزایش بدهی دانشجویی، کاهش حمایت دولتی و سایر عوامل، همگی تأثیرات خود را بر آکادمی حسابداری میگذارند. این تغییرات منجر به افزایش رقابت بین دانشگاهها، افزایش توجه به آموزشهای کاربردی و مهارتمحور و شکاف مهارت/صلاحیت در بازار کار شده است. آکادمی حسابداری باید به این تغییرات پاسخ دهد و خود را با آنها سازگار کند تا در عرصع عمل، حرفی برای گرفتن داشته باشد. این امر مستلزم مشارکت فعال اعضای هیئت علمی، بازنگری در برنامههای درسی و روشهای تدریس و ایجاد همکاریهای درون و برون دانشگاهی است.
- دفعات مشاهده مقاله: 89
- دفعات دانلود مقاله کامل : 123