ارزیابی چرخه عمر مشتریان اماکن ورزشی استان اردبیل
- 1 دانشیار گروه مدیریت ورزشی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران
- 2 کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران
- 3 دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران
چکیده
هدف از پژوهش حاضر ارزیابی چرخه عمر مشتریان اماکن ورزشی استان اردبیل بود. این تحقیق از لحاظ هدف کاربردی و از نوع پژوهشهای توصیفی-پیمایشی محسوب میشد که به روش میدانی انجام گرفت. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه مشتریان (مراجعه کنندگان) اماکن ورزشی استان اردبیل بود که با استفاده از فرمول کوکران و از طریق روش نمونهگیری خوشهای و دردسترس تعداد 410 نفر به عنوان نمونه پژوهش تعیین گردید. ابزار گردآوری اطلاعات، پرسشنامه استاندارد ارزش چرخه عمر مشتری نوریروش و همکاران (1400) بود که اطلاعات گردآوری شده با استفاده از آزمون تی تست تک نمونه در نرم افزار SPSS نسخه 24 در سطح آماری 05/0≥p مورد تحلیل قرار گرفت که نتایج نشان داد که چرخه عمر مشتریان اماکن ورزشی استان اردبیل در وضعیت مطلوبی قرار ندارد به این صورت که تمامی مولفه های چرخه عمر مشتریان در وضعیت کمی بالاتر از حد متوسط ارزیابی شدند؛ در این جهت به مدیران اماکن ورزشی توصیه میشود به اهمیت این موضوع بیش از پیش واقف بوده و تمام تلاش خود را در جهت فراهمسازی محیطی طبق نیاز و خواسته مشتریان در جهت حفظ مشتریان و کسب برتری در بین رقبا به کار بسته و از این طریق گام مهمی در جهت افزایش چرخه عمر مشتریان، بهبود سود اقتصادی و ارتقای میانگین سلامت آینده جامعه بردارند.
- دفعات مشاهده مقاله: 99
- دفعات دانلود مقاله کامل : 113