تحول دیجیتال در صنعت بیمه

  • ناهید بهاروند 1
  • 1 دانشجوی دکتری علوم اقتصادی وکارشناس امور بیمه ای و نظارت بیمه البرز
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 8 شماره 29 (1403) , صفحه 917-940
چاپ شده: 1403-05-28

چکیده

تحول دیجیتال با مدل­های کسب­و­کار شرکت­های بیمه­گر ارتباط محکمی دارد. این امر منجر به ایجاد فرصت‌ها و چالش‌هایی به‌ویژه در بخش‌های فناوری اطلاعات به­عنوان بخش توانمندساز یا پیشگیری‌کننده اصلی می­شود. هدف پژوهش حاضر ارائه یک نمای کلی از فناوری­های دیجیتال (کلان داده، هوش مصنوعی، دفتر کل توزیع­شده/ بلاک­چین) و موارد استفاده حاصل از آن­ها برای صنعت بیمه است. برای این منظور 140 عدد از  مقالات دانشگاهی، مطالعات صنعتی و انتشارات مراجع نظارتی به­عنوان نمونه جهت بحث و بررسی انتخاب شد. در این پژوهش به الزامات لازم برای فناوری اطلاعات یک شرکت بیمه‌گر اشاره شده است که در این راستا وابستگی‌های متقابل زیادی میان فناوری‌های دیجیتال پیدا گردید. نتایج حاصل از این پژوهش بر اهمیت یک استراتژی دیجیتالی جامع در صنعت بیمه تأکید دارد که برای شرکت­های بیمه­گر و بیمه­ گذاران خدمات بهتر، انتخاب بیشتر، حق­بیمه پایین‌تر و ریسک کم­تر را به همراه خواهند داشت.

کلمات کلیدی: تحول دیجیتال، بیمه، کلان داده، هوش مصنوعی، بلاک چین

ارجاع به مقاله
بهاروند ن. (1403). تحول دیجیتال در صنعت بیمه. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 8(29), 917-940. Retrieved از https://www.majournal.ir/index.php/ma/article/view/2729

  • دفعات مشاهده مقاله: 570
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 337