بررسی تاثیر کیفیت خدمات درک شده و مدیریت منابع انسانی الکترونیک بر رضایت مشتری جمعیت هلال احمر استان بوشهر

  • سعید ابراهیم زاده 1
  • اسمعیل کمالی راد 2
  • 1 دانش آموخته مدیریت دولتی گرایش توسعه منابع انسانی، موسسه آموزش عالی خرد بوشهر، بوشهر، ایران
  • 2 دکتری مدیریت منابع انسانی، مدیر گروه کارشناسی ارشد موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی خرد بوشهر، بوشهر، ایران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 8 شماره 29 (1403) , صفحه 1373-1385
چاپ شده: 1403-06-21

چکیده

تحقیق حاضر به بررسی تأثیر کیفیت خدمات درک شده و مدیریت منابع انسانی الکترونیک بر رضایت مشتریان جمعیت هلال احمر استان بوشهر پرداخته است. هدف اصلی این مطالعه، تحلیل تأثیر کیفیت خدمات و سیستم‌های مدیریت منابع انسانی الکترونیک (HRIS) بر رضایت مشتریان این سازمان می‌باشد. برای دستیابی به اهداف تحقیق، داده‌ها از طریق پرسشنامه‌های استاندارد شده جمع‌آوری شد. پرسشنامه‌ها شامل مقیاس‌های ارزیابی کیفیت خدمات درک شده، کارایی سیستم‌های HRIS، و سطح رضایت مشتریان بودند. داده‌های به‌دست‌آمده با استفاده از تحلیل‌های آماری توصیفی و تحلیلی بررسی گردید. این تحقیق به بررسی تأثیر کیفیت خدمات درک شده و مدیریت منابع انسانی الکترونیک بر رضایت مشتری در جمعیت هلال احمر استان بوشهر پرداخته است. هدف اصلی این مطالعه، شناسایی عوامل کلیدی مؤثر بر رضایت مشتریان و تحلیل نقش مدیریت منابع انسانی الکترونیک در بهبود کیفیت خدمات ارائه شده است. در این تحقیق، کیفیت خدمات از منظر درک شده توسط مشتریان و استفاده از فناوری‌های الکترونیک در مدیریت منابع انسانی مورد بررسی قرار گرفته است. برای انجام این تحقیق، از روش‌های پژوهشی شامل نظرسنجی، تحلیل داده‌ها و بررسی‌های موردی استفاده شده است. داده‌ها از طریق پرسشنامه‌های استاندارد شده جمع‌آوری و تحلیل شدند تا رابطه بین کیفیت خدمات، مدیریت منابع انسانی الکترونیک و رضایت مشتریان مشخص شود.. این پژوهش از نظر هدف از نوع تحقیقات کاربردی و از نظر روش گردآوری داده¬ها، توصیفی-پیمایشی است. ابزار جمع­آوری داده­ها پرسشنامه است. جامعه آماری این پژوهش کارکنان سازمان گمرک منطقه ویژه استان بوشهر که با استفاده از فرمول کوکران 192 نفر به عنوان نمونه با روش نمونه¬گیری در دسترس انتخاب شدند. بدین صورت که با مراجعه به سازمان، از کارکنان به طور تصادفی نمونه¬گیری به عمل آمده و پرسشنامه در میان آنان توزیع گردید. روایی پرسشنامه از طریق روایی همگرا و پایایی پرسشنامه از طریق آلفای کرونباخ تعیین شد که بالای 7/0 بود. آزمون فرضیه­های پژوهش با کمک نرم افزار PLS3 و Spss26 انجام شد.  نتایج نشان می­دهد کیفیت خدمات درک شده بر رضایت مشتریان جمعیت هلال احمر استان بوشهر تاثیر مثبت و معناداری دارد. مدیریت منابع انسانی الکترونیک بر رضایت مشتریان جمعیت هلال احمر استان بوشهر تاثیر مثبت و معناداری دارد.

کلمات کلیدی: کیفیت خدمات درک شده، مدیریت منابع انسانی الکترونیک، رضایت مشتریان

ارجاع به مقاله
ابراهیم زاده س., & کمالی راد ا. (1403). بررسی تاثیر کیفیت خدمات درک شده و مدیریت منابع انسانی الکترونیک بر رضایت مشتری جمعیت هلال احمر استان بوشهر. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 8(29), 1373-1385. Retrieved از https://www.majournal.ir/index.php/ma/article/view/2762

  • دفعات مشاهده مقاله: 102
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 108