بررسی تاثیر مسئولیت اجتماعی و کیفیت خدمات بر رضایت مشتری با نقش واسطه ای شهرت سازمان در شرکت های بازرگانی صادرات و واردات و ترخیص کالا در استان بوشهر
- 1 استادیار موسسه آموزش عالی خرد بوشهر، بوشهر، ایران
- 2 دانشجوی کارشناسی ارشد موسسه آموزش عالی خرد بوشهر، بوشهر، ایران
چکیده
هدف از این تحقیق بررسی تاثیر مسئولیت اجتماعی و کیفیت خدمات بر رضایت مشتری با نقش واسطه ای شهرت سازمان در شرکت های بازرگانی صادرات و واردات و ترخیص کالا در استان بوشهر در سال 1403 میباشد. کلید موفقیت کسب و کار برای بسیاری از سازمانها، استفاده صحیح از دادهها جهت اخذ تصمیمات بهتر، سریعتر و بدون نقص میباشد. سازمانها برای رسیدن به این هدف نیازمند استفاده از ابزارهای قوی و کارآمد هستند که میتواند این مؤسسات را در مکانیزه نمودن وظایف تحلیل، تصمیمسازی، تدوین استراتژی و پیشبینی یاری رساند. جامعه آماری این پژوهش جامعه آماری این پژوهش 700 نفر شرکت های بازرگانی صادرات و واردات و ترخیص کالا در استان بوشهر میباشد. که بر اساس فرمول کوکران 248 نفر از آنان بهعنوان نمونه آماری انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده پرسشنامه میباشد که روایی و پایایی آن سنجیده شده، یافتههای تحقیق نشان میدهد. بین مسئوليت اجتماعي بر رضايت مشتري تاثير مثبت و معناداري دارد و كيفيت خدمات بر رضايت مشتري تاثير مثبت و معناداري دارد و مسئوليت اجتماعي بر شهرت سازماني تاثير مثبت و معناداري دارد و كيفيت خدمات بر شهرت سازماني تاثير مثبت و معناداري دارد و بین شهرت سازماني بر رضايت مشتري تاثير مثبت و معناداري دارد و بین شهرت سازماني نقش میانجی در رابطه مسئوليت اجتماعي و رضايت مشتري مثبت و معنادار دارد و بین شهرت سازماني در رابطه كيفيت خدمات و رضايت مشتري نقش مثبت و معنادار دارد.
- دفعات مشاهده مقاله: 71
- دفعات دانلود مقاله کامل : 117