بررسی تاثیر مسئولیت اجتماعی و کیفیت خدمات بر رضایت مشتری در شرکت های بازرگانی صادرات و واردات و ترخیص کالا در استان بوشهر

  • اسمعیل کمالی راد 1
  • علی شاکری مطلق 2
  • 1 استادیار موسسه آموزش عالی خرد بوشهر، بوشهر، ایران
  • 2 دانشجوی کارشناسی ارشد موسسه آموزش عالی خرد بوشهر، بوشهر، ایران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 8 شماره 29 (1403) , صفحه 1400-1415
چاپ شده: 1403-06-24

چکیده

هدف از این تحقیق بررسی تاثیر مسئولیت اجتماعی و کیفیت خدمات بر رضایت مشتری در شرکت های بازرگانی صادرات و واردات و ترخیص کالا در استان بوشهر در سال 1403 می­باشد. کلید موفقیت‌ کسب و کار برای‌ بسیاری‌ از سازمان­ها، استفاده صحیح‌ از داده­ها جهت‌ اخذ تصمیمات بهتر، سریع‌تر و بدون نقص‌ می‌باشد. سازمانها برای‌ رسیدن به‌ این‌ هدف نیازمند استفاده از ابزارهای‌ قوی‌ و کارآمد هستند که‌ می‌تواند این‌ مؤسسات را در مکانیزه نمودن وظایف‌ تحلیل‌، تصمیم‌سازی‌، تدوین‌ استراتژی‌ و پیش‌بینی‌ یاری‌ رساند. جامعه‌ آماری‌ این‌ پژوهش‌ جامعه آماری این پژوهش 700 نفر شرکت های بازرگانی صادرات و واردات و ترخیص کالا در استان بوشهر می‌باشد. که بر اساس فرمول کوکران 248 نفر از آنان به‌عنوان نمونه‌ آماری‌ انتخاب شدند. ابزار گردآوری‌ داده پرسش‌نامه‌ می‌باشد که‌ روایی‌ و پایایی‌ آن سنجیده شده، یافته‌های‌ تحقیق‌ نشان می‌دهد. بین مسئوليت اجتماعي بر رضايت مشتري تاثير مثبت و معناداري دارد و كيفيت خدمات بر رضايت مشتري تاثير مثبت و معناداري دارد .

کلمات کلیدی: مسئولیت اجتماعی، کیفیت خدمات، رضایت مشتری، شرکت های بازرگانی صادرات و واردات و ترخیص کالا

ارجاع به مقاله
کمالی راد ا., & شاکری مطلق ع. (1403). بررسی تاثیر مسئولیت اجتماعی و کیفیت خدمات بر رضایت مشتری در شرکت های بازرگانی صادرات و واردات و ترخیص کالا در استان بوشهر. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 8(29), 1400-1415. Retrieved از https://www.majournal.ir/index.php/ma/article/view/2766

  • دفعات مشاهده مقاله: 66
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 91