بررسی اثر تعدیلی تمرکز مالکیت بر رابطه بین سطح افشای مسئولیت اجتماعی با شهرت شرکت
- 1 استادیار، گروه حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد ورامین-پیشوا، ایران
- 2 استادیار، گروه حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد ورامین-پیشوا، ایران
- 3 دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد، رشته حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد ورامین-پیشوا، ایران
چکیده
هدف این پژوهش آن بود که اثر تمرکز مالکیت بر رابطه بین سطح افشای مسئولیت اجتماعی و شهرت شرکت مورد واکاوی قرار گیرد. روش تحقیق از نوع کمی-استقرائی بود. نمونه آماری شامل شرکتهای پذیرفتهشده در بورس اوراق بهادار تهران بین سالهای 1397الی 1401، به مدت 5 سال، که شامل 150 شرکت و 750 سال مشاهده بود. تک مدل برای تخمین دو فرضیه انتخابشده و نتایج آن در سطح اطمینانهای بالای 99 درصد، قابل تائید بودند. آزمون رگرسیون با نرم افزار ایویز انجام شده و از نرمال بودن توزیع و منطقی بودن خطا، اطمینان حاصل شد. فرضیه ها با حداقل سطح اطمینان 99 به تائید رسیدند. نتیجه اینکه تمرکز مالکیت بر سطح افشای مسئولیت اجتماعی شرکتها بر شهرت شرکت موثر است. در واقع با تمرکز مالکیت می توان به نحوی بهتر تصمیم گیری نمود و آن را به سرعت به اجرا گذارد. در نهایت این که اثربخشی سطح افشای مسئولیت اجتماعی را مورد تائید قرار دهد.
- دفعات مشاهده مقاله: 82
- دفعات دانلود مقاله کامل : 119