بررسی اثر تعدیلی تمرکز مالکیت بر رابطه بین سطح افشای مسئولیت اجتماعی با شهرت شرکت

  • علی اکبر رجبی 1
  • یاسر احمدی 2
  • روزبه پری 3
  • 1 استادیار، گروه حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد ورامین-پیشوا، ایران
  • 2 استادیار، گروه حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد ورامین-پیشوا، ایران
  • 3 دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد، رشته حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد ورامین-پیشوا، ایران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 8 شماره 29 (1403) , صفحه 1462-1481
چاپ شده: 1403-06-29

چکیده

هدف این پژوهش آن بود که اثر تمرکز مالکیت بر رابطه بین سطح افشای مسئولیت اجتماعی و شهرت شرکت مورد واکاوی قرار گیرد. روش تحقیق از نوع کمی-استقرائی بود. نمونه آماری شامل شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس اوراق بهادار تهران بین سال‌های 1397الی 1401، به مدت 5 سال، که شامل 150 شرکت و 750 سال مشاهده بود. تک مدل برای تخمین دو فرضیه انتخاب‌شده و نتایج آن در سطح اطمینان‌های بالای 99 درصد، قابل تائید بودند. آزمون رگرسیون با نرم افزار ایویز انجام شده و از نرمال بودن توزیع و منطقی بودن خطا، اطمینان حاصل شد. فرضیه‌ ها با حداقل سطح اطمینان 99 به تائید رسیدند. نتیجه این‌که تمرکز مالکیت بر سطح افشای مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها بر شهرت شرکت موثر است. در واقع با تمرکز مالکیت می توان به نحوی بهتر تصمیم گیری نمود و آن را به سرعت به اجرا گذارد. در نهایت این که اثربخشی سطح افشای مسئولیت اجتماعی را مورد تائید قرار دهد.   

کلمات کلیدی: مسئولیت اجتماعی، تمرکز مالکیت، شهرت شرکت، بورس اوراق بهادار تهران

ارجاع به مقاله
رجبی ع. ا., احمدی ی., & پری ر. (1403). بررسی اثر تعدیلی تمرکز مالکیت بر رابطه بین سطح افشای مسئولیت اجتماعی با شهرت شرکت. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 8(29), 1462-1481. Retrieved از https://www.majournal.ir/index.php/ma/article/view/2773

  • دفعات مشاهده مقاله: 82
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 119