بررسی ارتباط بین شبکه سازی حسابداران مدیریت و حسابداری مدیریت استراتژیک بادرنظر گرفتن نقش میانجی فرهنگ نوآورانه و نتیجه گرا

  • شقایق غلامی 1
  • بهمن قدیمی 2
  • علی اکبر رجبی 3
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 8 شماره 29 (1403) , صفحه 148-15-16
چاپ شده: 1403-06-30

چکیده

حسابداری مدیریت استراتژیک از جمله سامانه هایی است که در عصر حاضر با تغییرات بوجود آمده در محیط کسب و کار کنونی، می تواند با استفاده از مشارکت شرکت ها در سیستم حسابداری مدیریت، به تصمیم گیری مدیران مالی در زنجیره ی ارزش کمک رساند؛ بنابراین هدف ای پژوهش بررسی ارتباط بین شبکه سازی حسابداران مدیریت و حسابداری مدیریت استراتژیک بادرنظر گرفتن نقش میانجی فرهنگ نوآورانه و نتیجه گرا می باشد. بازده زمانی پژوهش طی سال های 1400 تا 1402 بوده و داده‌ها مورد نیاز از طریق 256 شرکت فعال در بازار سرمایه ایران با استفاده از تکنیک نمونه گیری و مدلسازی معادلات ساختاری با رویکرد حداقل مربعات جزئی برای حداقل مربعات جزئی (PLS) به منظور تخمین توان پیشگویانه خارج از نمونه‌ی مدل به کار گرفته شده است. نتایج آزمون فرضیه اول، دوم و سوم پژوهش نشان می‌دهد که شبکه‌سازی حسابداری مدیریت با اجرای شیوه‌های حسابداری مدیریت استراتژیک، فرهنگ نوآورانه و فرهنگ نتیجه‌گرا ارتباط مثبت معناداری دارد. همچنین نتایج آزمون فرضیه چهارم و پنجم پژوهش حاکی از این بود که فرهنگ نوآوری رابطه و فرهنگ نتیجه‌گرا رابطه بین شبکه‌سازی حسابداری مدیریت و اجرای شیوه‌های حسابداری مدیریت استراتژیک را تعدیل می‌کند.

کلمات کلیدی: شبکه سازی حسابداران مدیریت، حسابداری مدیریت استراتژیک، فرهنگ نوآورانه، فرهنگ نتیجه گرا

ارجاع به مقاله
غلامی ش., قدیمی ب., & رجبی ع. ا. (1403). بررسی ارتباط بین شبکه سازی حسابداران مدیریت و حسابداری مدیریت استراتژیک بادرنظر گرفتن نقش میانجی فرهنگ نوآورانه و نتیجه گرا. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 8(29), 148-15. Retrieved از https://www.majournal.ir/index.php/ma/article/view/2774

  • دفعات مشاهده مقاله: 81
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 113