شناسایی عوامل مؤثر بر پایدارسازی کسب و کارهای کوچک و بزرگ در کمیته امداد امام خمینی (ره)

  • بهمن زمانی دستگردی 1
  • میثم بابایی فارسانی 2
  • 1 کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی گرایش تولید و عملیات، موسسه آموزش عالی نور هدایت شهرکرد،شهرکرد، ایران
  • 2 دکترا مدیریت صنعتی، مدرس موسسه آموزش عالی نور هدایت شهرکرد،شهرکرد، ایران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 8 شماره 29 (1403) , صفحه 1605-1625
چاپ شده: 1403-06-30

چکیده

هدف از پژوهش حاضر شناسایی عوامل مؤثر بر پایدارسازی کسب و کارهای کوچک و بزرگ در کمیته امداد امام خمینی (ره) بوده است. این پژوهش از منظر هدف کاربردی و از نظر نحوه‌ی گردآوری داده ها میدانی، از جهت ابزار پرسشنامه ای و از نظر روش یک پژوهش کیفی بوده است. جامعه آماری جمعی از خبرگان شاغل در کمیته امداد امام خمینی و جمعی از اساتید دانشگاهی به تعداد 15 نفر بوده است و از روش نمونه­گیری قضاوتی استفاده شده و نمونه آماری برابر با تمام اعضای خبره بوده لذا تمامی حجم جامعه آماری 15 نفر به عنوان نمونه در نظر گرفته شده و پرسشنامه بین آن­ها توزیع شده است و از اطلاعات به دست آمده از پرسشنامه­ها جهت تجزیه و تحلیل استفاده شده است. ابزار گردآوری داده­ها پرسشنامه محقق ساخته براساس مبانی نظری بوده است که در بخش دلفی در اختیار خبرگان قرار گرفته است. روایی پرسشنامه­ ها به تأیید اساتید و خبرگان رسید و نرخ ناسازگاری نیز محاسبه شده است و مناسب بوده است. سؤالات پژوهش نيز با استفاده از تکنیک دلفی شناسایی شد، نتایج پژوهش نشان داد از میان 6 معیار اصلی و 35 زیر معیار شناسایی شده در پیشینه پژوهش از نظر خبرگان 6 معیار اصلی و 24 زیرمعیار به اجماع نظر رسیدند و 11زیرمعیار توسط خبرگان حذف شد.

کلمات کلیدی: شناسایی، اولویت بندی، پایدارسازی، کسب و کارهای کوچک و بزرگ، کمیته امداد امام خمینی (ره)

ارجاع به مقاله
زمانی دستگردی ب., & بابایی فارسانی م. (1403). شناسایی عوامل مؤثر بر پایدارسازی کسب و کارهای کوچک و بزرگ در کمیته امداد امام خمینی (ره). نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 8(29), 1605-1625. Retrieved از https://www.majournal.ir/index.php/ma/article/view/2789

  • دفعات مشاهده مقاله: 61
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 102