بررسی تأثیر اعتبار درک شده بر قصد خرید با توجه به نقش واسطه ای صلاحیت درک شده و اصالت درک شده (مطالعه موردی: شرکت انبوه‌سازان بالوانه گستر)

  • صائبه نصیری ابوخیلی 1
  • مجید فتاحی 2
  • 1 دانشجوی دکتری، گروه مدیریت بازرگانی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران
  • 2 استادیار، گروه مدیریت بازرگانی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 8 شماره 30 (1403) , صفحه 882-897
چاپ شده: 1403-09-08

چکیده

هدف ازاین پژوهش بررسی تأثیر اعتبار درک شده بر قصد خرید با توجه به نقش واسطه ای صلاحیت درک شده و اصالت درک شده می باشد. این پژوهش از لحاظ هدف، کاربردی و از نظر روش در زمره‎ پژوهش‎های توصیفی–پیمایشی قرار می‎گیرد. جامعه آماری این پژوهش مشتریان شرکت انبوه‌ساز بالوانه گستر در 3 سال اخیر می باشد که تعداد آنان 120 نفر است و حجم نمونه از طریق جدول مورگان 92 تعیین شده است. ابزار گردآوری داده‎ها، پرسشنامه‎های استاندارد می‎باشد که با طیف 5 ارزشی لیکرت سنجیده شده است و به روش غیر احتمالی در دسترس در اختیار مشتریان این شرکت قرارگرفته است و تعداد 92 پرسشنامه صحیح جمع آوری شده است. روایی محتوایی این پرسشنامه به تایید خبرگان این حوزه رسیده و میزان پایایی آن نیز به کمک آزمون آلفای کرونباخ مورد تایید قرار گرفت. آمار توصیفی از طریق نرم افزار SPSS و آمار تحلیلی از طریق روش مدل‎سازی معادلات ساختاری (SEM) و با استفاده از نرم‎افزار SmartPLS بررسی شده است. باتوجه به پژوهش های انجام شده یافته های پژوهش نشان می دهد که تمام فرضیات پژوهش تایید شده اند و اصالت درک شده و صلاحیت درک شده بر رابطه میان اعتبار درک شده و قصد خرید نقش میانجی ایفا می کند.

کلمات کلیدی: قصد خرید، اصالت درک شده، صلاحیت درک شده، اعتبار درک شده

ارجاع به مقاله
نصیری ابوخیلی ص., & فتاحی م. (1403). بررسی تأثیر اعتبار درک شده بر قصد خرید با توجه به نقش واسطه ای صلاحیت درک شده و اصالت درک شده (مطالعه موردی: شرکت انبوه‌سازان بالوانه گستر). نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 8(30), 882-897. Retrieved از https://www.majournal.ir/index.php/ma/article/view/2860

  • دفعات مشاهده مقاله: 61
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 77