بررسی تأثیر اعتبار درک شده بر قصد خرید با توجه به نقش واسطه ای صلاحیت درک شده و اصالت درک شده (مطالعه موردی: شرکت انبوهسازان بالوانه گستر)
- 1 دانشجوی دکتری، گروه مدیریت بازرگانی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران
- 2 استادیار، گروه مدیریت بازرگانی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران
چکیده
هدف ازاین پژوهش بررسی تأثیر اعتبار درک شده بر قصد خرید با توجه به نقش واسطه ای صلاحیت درک شده و اصالت درک شده می باشد. این پژوهش از لحاظ هدف، کاربردی و از نظر روش در زمره پژوهشهای توصیفی–پیمایشی قرار میگیرد. جامعه آماری این پژوهش مشتریان شرکت انبوهساز بالوانه گستر در 3 سال اخیر می باشد که تعداد آنان 120 نفر است و حجم نمونه از طریق جدول مورگان 92 تعیین شده است. ابزار گردآوری دادهها، پرسشنامههای استاندارد میباشد که با طیف 5 ارزشی لیکرت سنجیده شده است و به روش غیر احتمالی در دسترس در اختیار مشتریان این شرکت قرارگرفته است و تعداد 92 پرسشنامه صحیح جمع آوری شده است. روایی محتوایی این پرسشنامه به تایید خبرگان این حوزه رسیده و میزان پایایی آن نیز به کمک آزمون آلفای کرونباخ مورد تایید قرار گرفت. آمار توصیفی از طریق نرم افزار SPSS و آمار تحلیلی از طریق روش مدلسازی معادلات ساختاری (SEM) و با استفاده از نرمافزار SmartPLS بررسی شده است. باتوجه به پژوهش های انجام شده یافته های پژوهش نشان می دهد که تمام فرضیات پژوهش تایید شده اند و اصالت درک شده و صلاحیت درک شده بر رابطه میان اعتبار درک شده و قصد خرید نقش میانجی ایفا می کند.
- دفعات مشاهده مقاله: 61
- دفعات دانلود مقاله کامل : 77