بررسی تأثیر بازاریابی رابطه مند و هوش تجاری بر عملکرد بازاریابی شعب بانک سپه استان مازندران
- 1 دانشجوی دکتری تخصصی مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری، ایران
- 2 دانشجوی دکتری تخصصی مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری، ایران
- 3 استادیار، گروه مدیریت بازرگانی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران
چکیده
هدف این پژوهش بررسی تأثیر بازاریابی رابطه مند و هوش تجاري بر عملکرد بازاریابی در شعب بانک سپه استان مازندران می باشد. جامعه آماري این پژوهش کلیه کارکنان شعب می باشند، که با استفاده از فرمول کوکران تعداد نمونه 384 نفر برآورد گردیده است. روش نمونه گیری تصادفی ساده می باشد. پایایی پرسشنامه ها با استفاده از ضریب آلفاي کرونباخ مقادیر بالاتر از0.7 را نشان داد. به منظور بررسی فرضیه هاي تحقیق، ازروش مدل سازي معادلات ساختاري به وسیله نرم افزار LISREL8.54 استفاده شد. یافته هاي پژوهش حاکی ازآن است که بین بازاریابی رابطه مند وهوش تجاريp<0.05، r=0.645 بازاریابی رابطه مند و عملکرد بازاریابی p<0.05، r=0.474 و هوش تجاري و عملکرد بازاریابی p<0.05، r=0.706 رابطه مثبت و معنی داري وجود دارد. همچنین نتایج نشان داد که، اثر مستقیم بازاریابی رابطه مند بر عملکرد بازاریابی 0.50 مثبت و معنادار است، همچنین اثر مستقیم هوش تجاري بر عملکرد بازاریابی 0.66 مثبت و معنادار است.
- دفعات مشاهده مقاله: 58
- دفعات دانلود مقاله کامل : 72