بررسی تأثیر رسانه‌های اجتماعی و فناوری اطلاعات در اعتمادسازی و استفاده از بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر

  • حاتم شکری 1
  • 1 کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش استراتژیک،مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان وعشایر
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 8 شماره 30 (1403) , صفحه 1364-1382
چاپ شده: 1403-09-15

چکیده

پوشش بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر یکی از چالش‌های مهم نظام رفاه اجتماعی کشور است که نیازمند راهکارهای نوین برای افزایش مشارکت و اعتماد این اقشار می‌باشد. این پژوهش با هدف بررسی تأثیر رسانه‌های اجتماعی و فناوری اطلاعات در اعتمادسازی و استفاده از بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر انجام شده است. مطالعه حاضر یک مرور سیستماتیک است که با بررسی 50 مقاله علمی-پژوهشی منتشر شده در بازه زمانی 1393 تا 1403 در پایگاه‌های اطلاعاتی داخلی و بین‌المللی انجام شد. از این میان، 20 مقاله که بیشترین ارتباط را با موضوع داشتند، انتخاب و مورد تحلیل عمیق قرار گرفتند. در این پژوهش از ابزارهای هوش مصنوعی مانند ChatGPT، Claude و TypeSet برای افزایش دقت و سرعت تحلیل‌ها استفاده شد. نتایج نشان می‌دهد که رسانه‌های اجتماعی با فراهم کردن دسترسی به اطلاعات دقیق، ایجاد ارتباط مستقیم با بیمه‌گر، و ارائه خدمات شخصی‌سازی شده، نقش مهمی در افزایش اعتماد و تمایل به استفاده از بیمه اجتماعی دارند. همچنین عواملی مانند میزان دسترسی به رسانه‌های اجتماعی، سواد رسانه‌ای و عوامل فرهنگی-اجتماعی در اثربخشی این رویکرد تأثیرگذار هستند. نتایج این پژوهش می‌تواند به سیاست‌گذاران و مدیران بیمه در بهبود استراتژی‌های ارتباطی و افزایش پوشش بیمه‌ای در جوامع هدف کمک کند.

کلمات کلیدی: رسانه های اجتماعی، فناوری اطلاعات، اعتمادسازی، بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر

ارجاع به مقاله
شکری ح. (1403). بررسی تأثیر رسانه‌های اجتماعی و فناوری اطلاعات در اعتمادسازی و استفاده از بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 8(30), 1364-1382. Retrieved از https://www.majournal.ir/index.php/ma/article/view/2879

  • دفعات مشاهده مقاله: 92
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 88