تأثیر تصویر ذهنی اعتبار علمی دانشگاه بر عملکرد تحصیلی: نقش میانجیگری کیفیت ارتباطات (مورد مطالعه: دانشجویان رشته مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی دهاقان)

  • پریسا توحیدی 1
  • سید ناصر حجازی 2
  • 1 دانشجوی دکتری گروه مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان، دهاقان، ایران
  • 2 استادیار گروه جامعه شناسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان، دهاقان، ایران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 8 شماره 31 (1403) , صفحه 1645-1656
چاپ شده: 1403-11-30

چکیده

هدف این پژوهش تصویر ذهنی اعتبار علمی دانشگاه بر عملکرد تحصیلی با نقش میانجیگری کیفیت ارتباطات دانشجویان رشته مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی دهاقان بود. این پژوهش کاربردی و از نوع همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش دانشجویان رشته مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی دهقان بود که نمونه 100 نفری بصورت تصادفی ساده برای انجام تحقیق انتخاب گردید. ابزار گرد آوری اطلاعات پرسشنامه های کیفیت ارتباط ا چن (2013) تصویر اعتبار علمی ماتیز و پینا (2008) و پرسشنامه عملکرد تحصیلی فام و تیلور(191) بود. برای تحلیل داده ها از مدلسازی معادلات ساختاری به کمک نرم افزار SMARTPLS استفاده گردید. نتایج پژوهش نشان داد تصویر ذهنی اعتبار علمی دانشگاه بر عملکرد تحصیلی و کیفیت ارتباطات اثرگذار است از سویی کیفیت ارتباطات بر عملکرد تحصیلی اثرگذار است، همچنین تصویر ذهنی اعتبار علمی دانشگاه بر عملکرد تحصیلی با نقش میانجیگری کیفیت ارتباطات اثرگذار است.

کلمات کلیدی: اعتبار علمی دانشگاه،عملکرد تحصیلی ، کیفیت ارتباطات

ارجاع به مقاله
توحیدی پ., & حجازی س. ن. (1403). تأثیر تصویر ذهنی اعتبار علمی دانشگاه بر عملکرد تحصیلی: نقش میانجیگری کیفیت ارتباطات (مورد مطالعه: دانشجویان رشته مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی دهاقان). نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 8(31), 1645-1656. Retrieved از https://www.majournal.ir/index.php/ma/article/view/3049

  • دفعات مشاهده مقاله: 46
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 50