تاثیر هوش هیجانی بر مدیریت ارتباط با مشتری با نقش میانجی مدیریت دانش

  • حسین معتوقی مرزوق زاده 1
  • زهرا دشت لعلی 2
  • 1 دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی، واحد دهاقان، دانشگاه آزاد اسلامي، دهاقان، ایران
  • 2 استاديار، گروه مديريت، واحد دهاقان، دانشگاه آزاد اسلامي، دهاقان، ايران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 8 شماره 31 (1403) , صفحه 1657-1671
چاپ شده: 1403-11-30

چکیده

هوش هیجانی به‌عنوان یک ویژگی شخصیتی مهم، تأثیرات عمیقی بر فرآیندهای مدیریت ارتباط با مشتری دارد و می‌تواند از طریق بهبود تعاملات اجتماعی و عاطفی با مشتریان، وفاداری و رضایت آن‌ها را افزایش دهد. ماهيت و روش تحقيق توصيفي-پيمايشي است. جامعه آماری این پژوهش نمایندگی­های شرکت اسنوا در شهر اصفهان بود. روش نمونه‌گیری در دسترس بود. حجم نمونه بصورت تمام شماری 25 نفر از نمایندگی­های شرکت­ اسنوا در شهر اصفهان برآورد شد. ابزار گردآوری اطلاعات در این پژوهش پرسشنامه محقق ساخته می­باشد. برای تایید روایی از روش روایی محتوایی بر اساس صاحب‌نظران سازمان­ها استفاده شده است. پایایی تمام متغیرها به دلیل اینکه آلفای کرونباخ بیشتر از 7/0 است، تایید شد. روش تجزیه­وتحلیل اطلاعات با استفاده از تحلیل معادلات ساختاری انجام شد. نتایج نشان دادکه هوش هیجانی بر مدیریت ارتباط با مشتری تأثیر مثبت و معناداری دارد. هوش هیجانی بر مدیریت دانش تاثیر مثبت و معناداری دارد. مدیریت دانش بر مدیریت ارتباط با مشتریتأثیر مثبت و معناداری دارد. هوش هیجانی بر مدیریت ارتباط با مشتری با نقش میانجی مدیریت دانش تأثیر مثبت و معناداری دارد.

کلمات کلیدی: هوش هیجانی، مدیریت ارتباط با مشتری، مدیریت دانش

ارجاع به مقاله
معتوقی مرزوق زاده ح., & دشت لعلی ز. (1403). تاثیر هوش هیجانی بر مدیریت ارتباط با مشتری با نقش میانجی مدیریت دانش. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 8(31), 1657-1671. Retrieved از https://www.majournal.ir/index.php/ma/article/view/3050

  • دفعات مشاهده مقاله: 44
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 73