تاثیر هوش هیجانی بر مدیریت ارتباط با مشتری با نقش میانجی مدیریت دانش
- 1 دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی، واحد دهاقان، دانشگاه آزاد اسلامي، دهاقان، ایران
- 2 استاديار، گروه مديريت، واحد دهاقان، دانشگاه آزاد اسلامي، دهاقان، ايران
چکیده
هوش هیجانی بهعنوان یک ویژگی شخصیتی مهم، تأثیرات عمیقی بر فرآیندهای مدیریت ارتباط با مشتری دارد و میتواند از طریق بهبود تعاملات اجتماعی و عاطفی با مشتریان، وفاداری و رضایت آنها را افزایش دهد. ماهيت و روش تحقيق توصيفي-پيمايشي است. جامعه آماری این پژوهش نمایندگیهای شرکت اسنوا در شهر اصفهان بود. روش نمونهگیری در دسترس بود. حجم نمونه بصورت تمام شماری 25 نفر از نمایندگیهای شرکت اسنوا در شهر اصفهان برآورد شد. ابزار گردآوری اطلاعات در این پژوهش پرسشنامه محقق ساخته میباشد. برای تایید روایی از روش روایی محتوایی بر اساس صاحبنظران سازمانها استفاده شده است. پایایی تمام متغیرها به دلیل اینکه آلفای کرونباخ بیشتر از 7/0 است، تایید شد. روش تجزیهوتحلیل اطلاعات با استفاده از تحلیل معادلات ساختاری انجام شد. نتایج نشان دادکه هوش هیجانی بر مدیریت ارتباط با مشتری تأثیر مثبت و معناداری دارد. هوش هیجانی بر مدیریت دانش تاثیر مثبت و معناداری دارد. مدیریت دانش بر مدیریت ارتباط با مشتریتأثیر مثبت و معناداری دارد. هوش هیجانی بر مدیریت ارتباط با مشتری با نقش میانجی مدیریت دانش تأثیر مثبت و معناداری دارد.
- دفعات مشاهده مقاله: 44
- دفعات دانلود مقاله کامل : 73