تاثیر هوش مصنوعی بر قصد خرید مشتریان صنعت بیمه با نقش میانجی تجربه و تعامل مشتری

  • میرزا حسن حسینی 1
  • ندا محسنی فرد 2
  • 1 استاد، گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
  • 2 دانشجوی دکتری، گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 8 شماره 31 (1403) , صفحه 1995-2009
چاپ شده: 1403-11-30

چکیده

امروزه در عصری زندگی می‌کنیم که به آن عصر دیجیتال اطلاق می‌گردد. عصر دیجیتال عصری است که در آن استفاده از فناور‌ی‌های دیجیتال به میزان قابل توجهی شیوع و گستردگی پیدا کرده است. فناوری دیجیتال انقلابی در نحوه ارتباط، کار، خرید، سرگرمی و حتی نحوه زندگی ما ایجاد کرده است. این تکنولوژی‌ها امکان دسترسی آسان و سریع به اطلاعات را فراهم آورده و به بهبود کارایی و افزایش تولید در صنایع مختلف منجر شده‌اند. هوش مصنوعی (AI) با تغییر ماهیت خریدهای آنلاین، تعاملات مشتری و بیمه گر را متحول می کند. این مطالعه از نظریه حمایت اجتماعی برای بررسی اهداف خرید مشتری با ترکیب فناوری هوش مصنوعی، مشارکت رسانه‌های اجتماعی مشتری و تجربه بیمه گذار از خرید استفاده می‌کند. نظرسنجی های آنلاین با 385 کاربر رسانه های اجتماعی که تجربه خرید آنلاین بیمه نامه داشتند، انجام شد. برای بررسی داده ها و فرضیه پیشنهادی از مدل سازی معادلات ساختاری حداقل مربعات جزئی (PLS-SEM) استفاده شده است. این مطالعه نشان می دهد که هوش مصنوعی به طور مثبت بر تجربه مشتری و تعامل مشتری در رسانه های اجتماعی تأثیر می گذارد. به طور مشابه، یک رابطه مثبت بین تعامل رسانه‌های اجتماعی و تجربه مشتری وجود دارد که منجر به رضایت بیشتر مشتری و افزایش قصد خرید می‌شود. نتایج نشان می دهد که هوش مصنوعی می تواند در رسانه های اجتماعی برای بهبود تجربه مشتری و افزایش سطح رضایت­مندی و قصد خرید استفاده شود.

کلمات کلیدی: هوش مصنوعی، تعامل مشتری در رسانه های اجتماعی، تجربه مشتری، رضایتمندی مشتری، قصد خرید

ارجاع به مقاله
حسینی م. ح., & محسنی فرد ن. (1403). تاثیر هوش مصنوعی بر قصد خرید مشتریان صنعت بیمه با نقش میانجی تجربه و تعامل مشتری. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 8(31), 1995-2009. Retrieved از https://www.majournal.ir/index.php/ma/article/view/3072

  • دفعات مشاهده مقاله: 111
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 93