بررسی تاثیر رسانه های اجتماعی سازمانی بر رفتارهای پس از پذیرش با نقش میانجی ارزیابی تکنو استرس (مطالعه موردی کارکنان شرکت های دانش بنیان استان اصفهان)

  • آزاده نادری 1
  • 1 کارشناسی ارشد مدیریت MBA
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 9 شماره 33 (1404) , صفحه 859-881
چاپ شده: 1404-05-18

چکیده

هدف از اين پژوهش بررسی تاثیر رسانه های اجتماعی سازمانی بر رفتارهای پس از پذیرش با نقش میانجی ارزیابی تکنو استرس (مطالعه موردی کارکنان شرکت های دانش بنیان استان اصفهان) مي باشد. در عصر تحول دیجیتال، رسانه‌های اجتماعی سازمانی به عنوان بستری حیاتی برای تسهیل ارتباطات، اشتراک دانش و بهبود فرآیندهای تصمیم‌گیری در سازمان‌های دانش‌بنیان مطرح شده‌اند. شرکت‌های پیشرو به طور فزاینده‌ای اهمیت این ابزارها را در ایجاد تعاملات مؤثر کارکنان، تقویت همکاری‌های تیمی و تسریع فرآیندهای نوآوری سازمانی درک می‌کنند. این سازمان‌ها با بهره‌گیری از قابلیت‌های منحصر به فرد رسانه‌های اجتماعی سازمانی، به دنبال ایجاد محیط‌های کاری هوشمند و انعطاف‌پذیر هستند که همزمان با افزایش بهره‌وری، به حفظ سلامت روانی و کاهش استرس‌های فناورانه کارکنان نیز توجه دارند. جامعه آماری پژوهش در بین کارکنان شرکت های دانش بنیان استان اصفهان انجام شده است که به روش نمونه گیری غیراحتمالی در دسترس انتخاب شده اند و اطلاعات لازم از 400 پرسشنامه كه توسط کارکنان تكميل شده جمع آوري شده است و با استفاده از روش مدل يابي معادلات ساختاري فرضيه ها مورد بررسي قرار گرفتند و نتايج اين پژوهش نشان مي دهد كه ؛ رسانه های اجتماعی سازمانی بر رفتارهای پس از پذیرش در کارکنان شرکت های دانش بنیان استان اصفهان تاثیر معنی دار دارد. رسانه های اجتماعی سازمانی بر ارزیابی تکنو استرس در کارکنان شرکت های دانش بنیان استان اصفهان تاثیر معنی دار دارد و همچنین ارزیابی تکنو استرس بر رفتارهای پس از پذیرش در کارکنان شرکت های دانش بنیان استان اصفهان تاثیر معنی دار دارد.

کلمات کلیدی: رسانه های اجتماعی سازمانی ، رفتارهای پس از پذیرش ، ارزیابی تکنو استرس ، شرکت های دانش بنیان استان اصفهان

ارجاع به مقاله
نادری آ. (1404). بررسی تاثیر رسانه های اجتماعی سازمانی بر رفتارهای پس از پذیرش با نقش میانجی ارزیابی تکنو استرس (مطالعه موردی کارکنان شرکت های دانش بنیان استان اصفهان). نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 9(33), 859-881. Retrieved از https://www.majournal.ir/index.php/ma/article/view/3132

  • دفعات مشاهده مقاله: 47
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 51