تاثیر مدیریت زنان خانه‌دار بركارآفرینی و اثرات اقتصادی آن بر تولید ناخالص داخلی کشور

  • سیده محبوبه میر حسینی 1
  • محمود باغبان طرقدری 2
  • فروغ پورواحدی 3
  • 1 کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی، گرایش بازاریابی، دانشگاه آزاد اسلامی واحدپیشوا، پیشوا، ایران
  • 2 استادیار، گروه مدیریت، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحدورامین-پیشواو قرچک، پیشوا، ایران
  • 3 استادیار، گروه مدیریت، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحدورامین-پیشوا و قرچک، پیشوا، ایران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 9 شماره 32 (1404) , صفحه 1131-1143
چاپ شده: 1404-03-01

چکیده

این پژوهش با هدف بررسی تاثیر مدیریت زنان خانه‌دار بر کارآفرینی و اثرات اقتصادی آن بر تولید ناخالص داخلی کشور انجام شده است. جامعه آماری شامل زنان خانه‌دار در مناطق مختلف شهری و روستایی کشور ایران می‌باشد. روش تحقیق به صورت توصیفی-تحلیلی و پیمایشی بوده و داده‌ها از طریق پرسشنامه جمع‌آوری و تحلیل شده‌اند. نتایج پژوهش نشان می‌دهد که مدیریت زنان خانه‌دار تأثیر مثبت و معناداری بر کارآفرینی، اثرات اقتصادی کشور و تولید ناخالص داخلی دارد. مدیریت زنان خانه‌دار با افزایش نقش فعال خود، می‌توانند به بهبود وضعیت اقتصادی خانواده‌ها و به تبع آن اقتصاد کشور کمک کنند. علاوه بر این، تحلیل‌ها براساس نظریات تعامل‌گرایی نمادین، سیستم‌ها و توانمندسازی، تأثیر مثبت تعاملات اجتماعی و حمایت‌های سیستماتیک را تأیید کرده‌اند. یافته‌های این پژوهش نشان می‌دهد که تقویت مدیریت زنان خانه‌دار می‌تواند به بهبود وضعیت کارآفرینی و اقتصادی کشور کمک کند و باعث افزایش تولید ناخالص داخلی شود. همچنین، این پژوهش نشان می‌دهد که سیاست‌گذاران و مدیران اقتصادی باید توجه ویژه‌ای به توانمندسازی زنان خانه‌دار داشته باشند، زیرا این اقدامات می‌تواند به توسعه پایدار و رشد اقتصادی کشور کمک کند.

کلمات کلیدی: مدیریت زنان خانه‌دار، کارآفرینی، اثرات اقتصادی، تولید ناخالص داخلی

ارجاع به مقاله
میر حسینی س. م., باغبان طرقدری م., & پورواحدی ف. (1404). تاثیر مدیریت زنان خانه‌دار بركارآفرینی و اثرات اقتصادی آن بر تولید ناخالص داخلی کشور. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 9(32), 1131-1143. Retrieved از https://www.majournal.ir/index.php/ma/article/view/3195

  • دفعات مشاهده مقاله: 22
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 22