تاثیر مدیریت زنان خانهدار بركارآفرینی و اثرات اقتصادی آن بر تولید ناخالص داخلی کشور
- 1 کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی، گرایش بازاریابی، دانشگاه آزاد اسلامی واحدپیشوا، پیشوا، ایران
- 2 استادیار، گروه مدیریت، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحدورامین-پیشواو قرچک، پیشوا، ایران
- 3 استادیار، گروه مدیریت، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحدورامین-پیشوا و قرچک، پیشوا، ایران
چکیده
این پژوهش با هدف بررسی تاثیر مدیریت زنان خانهدار بر کارآفرینی و اثرات اقتصادی آن بر تولید ناخالص داخلی کشور انجام شده است. جامعه آماری شامل زنان خانهدار در مناطق مختلف شهری و روستایی کشور ایران میباشد. روش تحقیق به صورت توصیفی-تحلیلی و پیمایشی بوده و دادهها از طریق پرسشنامه جمعآوری و تحلیل شدهاند. نتایج پژوهش نشان میدهد که مدیریت زنان خانهدار تأثیر مثبت و معناداری بر کارآفرینی، اثرات اقتصادی کشور و تولید ناخالص داخلی دارد. مدیریت زنان خانهدار با افزایش نقش فعال خود، میتوانند به بهبود وضعیت اقتصادی خانوادهها و به تبع آن اقتصاد کشور کمک کنند. علاوه بر این، تحلیلها براساس نظریات تعاملگرایی نمادین، سیستمها و توانمندسازی، تأثیر مثبت تعاملات اجتماعی و حمایتهای سیستماتیک را تأیید کردهاند. یافتههای این پژوهش نشان میدهد که تقویت مدیریت زنان خانهدار میتواند به بهبود وضعیت کارآفرینی و اقتصادی کشور کمک کند و باعث افزایش تولید ناخالص داخلی شود. همچنین، این پژوهش نشان میدهد که سیاستگذاران و مدیران اقتصادی باید توجه ویژهای به توانمندسازی زنان خانهدار داشته باشند، زیرا این اقدامات میتواند به توسعه پایدار و رشد اقتصادی کشور کمک کند.
- دفعات مشاهده مقاله: 22
- دفعات دانلود مقاله کامل : 22