قصد مصرفکنندگان برای تقاضای محصولات اجارهای با نقش سادهزیستی مصرفکننده، آگاهی محیطی و شک مصرفکننده (مورد مطالعه: فروشگاههای ارائهدهنده محصولات اجارهای درمنطقه 1 و 15 شهر تهران)
- 1 کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی، گرایش بازاریابی، دانشگاه آزاد اسلامی واحدپیشوا، پیشوا، ایران
- 2 استادیار، گروه مدیریت، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحدورامین-پیشواو قرچک، پیشوا، ایران
- 3 استادیار، گروه مدیریت، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحدورامین-پیشواو قرچک، پیشوا، ایران
چکیده
هدف پژوهش حاضر بررسی قصد مصرفکنندگان برای تقاضا محصولات اجارهای با نقش ساده زیستی مصرفکننده، آگاهی محیطی و شک مصرفکننده میباشد. روش تحقیق از نظر هدف کاربردی است و از نظر نحوه گردآوری دادهها توصیفی- پیمايشی است. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه مشتریان فروشگاههای ارائهدهنده محصولات اجارهای در منطقه 1 و 15 شهر تهران میباشد. با توجه به فرمول کوکران با جامعه نامحدود و با استفاده از روش نمونه گیری غیر احتمالی در دسترس، 384 نفر به عنوان حجم نمونه انتخاب شدند. به منظور جمع آوري دادهها از پرسشنامه مالهوترا و فاتح پوریا (2024) استفاده شد. روایی پرسشنامهها محتوایی و پایایی پرسشنامهها بر اساس ضریب آلفای کرونباخ، پایایی ترکیبی و روایی همگرا و واگرا به دست آمد. برای بررسی فرضیههای پژوهش از معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که ساده زیستی مصرفکننده بر آگاهی محیطی و تمایل به تقاضا محصولات اجارهای تأثیر دارد. آگاهی محیطی بر تمایل به تقاضا محصولات اجارهای تأثیر دارد. ساده زیستی مصرفکننده بر تمایل به تقاضا محصولات اجارهای با نقش میانجی آگاهی محیطی تأثیر دارد. شک و تردید مصرفکننده رابطه میان آگاهی محیطی و تمایل به تقاضا محصولات اجارهای را تعدیل نمیکند. شک و تردید مصرفکننده رابطه میان ساده زیستی مصرفکننده و تمایل به تقاضا محصولات اجارهای را تعدیل میکند.
- دفعات مشاهده مقاله: 43
- دفعات دانلود مقاله کامل : 39