بررسی تأثیر شهرت محیطی بر رضایت از برند و عملکرد برند با نقش تعدیلی رفتار اخلاقی مطالعه موردی گروه صنعتی وطن زرین
چکیده
پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر شهرت محیطی بر رضایت از برند و عملکرد برند با نقش تعدیلی رفتار اخلاقی مطالعه موردی گروه صنعتی وطن زرین انجام شده است روش اجرای پژوهش توصیفی ، پیمایشی بوده و و نمونه آماری تعداد 151 نفر از طریق محاسبات فرمول کوکران محاسبه شد ابزار سنجش پرسشنامه های استاندارد شهرت محیطی ، رضایت از برند ، عملکرد برند و رفتار اخلاقی می باشد که داری آلفای کرونباخ در سطح نرمال می باشند. یافته ها نشان دادند همانگونه که یافته ها نشان می دهد، شهرت محیطی با ضریب همبستگی 745/0 و سطح معناداری 02/0 رابطه معناداری با رضایت از برند دارد. از این رو فرضیه فرعی اول این پژوهش با 98% مورد تائید قرار گرفت شهرت محیطی با ضریب همبستگی 624/0 و سطح معناداری 01/0 رابطه معناداری با عملکرد برند دارد. از این رو فرضیه فرعی دوم این پژوهش با 01% با 99% احتمال مورد تائید قرار گرفت. بین شهرت محیطی برند بر رفتار اخلاقی نشان دادیم شهرت محیطی برند با ضریب همبستگی 569/0 و سطح معناداری 01/0 رابطه معناداری با رفتار اخلاقی دارد. از این رو فرضیه فرعی سوم این پژوهش با 01% با 99% احتمال مورد تائید قرار گرفت. نتایج نشان داد شهرت محیطی بر رضایت و عملکرد برند با نقش تعدیلی رفتار اخلاقی رابطه مثبت و معنادار دارد.
- دفعات مشاهده مقاله: 290
- دفعات دانلود مقاله کامل : 76