بررسی تأثیر شهرت محیطی بر رضایت از برند و عملکرد برند با نقش تعدیلی رفتار اخلاقی مطالعه موردی گروه صنعتی وطن زرین

  • سید عباس موسوی 1
  • قاسم احمدی 2
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 9 شماره 34 (1404) , صفحه 1-36
چاپ شده: 1404-07-28

چکیده

پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر شهرت محیطی بر رضایت از برند و عملکرد برند با نقش تعدیلی رفتار اخلاقی مطالعه موردی گروه صنعتی وطن زرین انجام شده است روش اجرای پژوهش توصیفی ، پیمایشی بوده و و نمونه آماری تعداد 151 نفر از طریق محاسبات فرمول کوکران محاسبه شد ابزار سنجش پرسشنامه های استاندارد شهرت محیطی ، رضایت از برند ، عملکرد برند و رفتار اخلاقی می باشد که داری آلفای کرونباخ در سطح نرمال می باشند. یافته ها نشان دادند همانگونه که یافته ها نشان می دهد، شهرت محیطی با ضریب همبستگی 745/0 و سطح معناداری 02/0 رابطه معناداری با رضایت از برند دارد. از این رو فرضیه فرعی اول این پژوهش با 98% مورد تائید قرار گرفت شهرت محیطی با ضریب همبستگی 624/0 و سطح معناداری 01/0 رابطه معناداری با عملکرد برند دارد. از این رو فرضیه فرعی دوم این پژوهش با 01%  با 99% احتمال مورد تائید قرار گرفت. بین شهرت محیطی برند بر رفتار اخلاقی نشان دادیم شهرت محیطی برند با ضریب همبستگی 569/0 و سطح معناداری 01/0 رابطه معناداری با رفتار اخلاقی دارد. از این رو فرضیه فرعی سوم این پژوهش با 01%  با 99% احتمال مورد تائید قرار گرفت. نتایج نشان داد شهرت محیطی بر رضایت و عملکرد برند با نقش تعدیلی رفتار اخلاقی رابطه مثبت و معنادار دارد.

کلمات کلیدی: شهرت محیطی ، رضایت از برند ، عملکرد برند ، رفتار اخلاقی، گروه صنعتی وطن زرین

ارجاع به مقاله
موسوی س. ع., & احمدی ق. (1404). بررسی تأثیر شهرت محیطی بر رضایت از برند و عملکرد برند با نقش تعدیلی رفتار اخلاقی مطالعه موردی گروه صنعتی وطن زرین. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 9(34), 1-36. Retrieved از https://www.majournal.ir/index.php/ma/article/view/3276

  • دفعات مشاهده مقاله: 290
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 76