بررسی پویاییهای تأثیر شهرت محیطی بر رضایت مشتری و عملکرد برند با تاکید بر نقش تعدیلی رفتار اخلاقی مطالعه موردی گروه صنعتی وطن زرین.

  • سید عباس موسوی 1
  • قاسم احمدی 2
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 9 شماره 34 (1404) , صفحه 37-57
چاپ شده: 1404-07-28

چکیده

این پژوهش با هدف بررسی تأثیر شهرت محیطی بر عملکرد برند و رضایت از برند با در نظر گرفتن نقش تعدیلی رفتار اخلاقی سازمانی انجام شده است. جامعه آماری شامل مشتریان گروه صنعتی وطن زرین. بوده و حجم نمونه ۱۵۰ نفر تعیین گردید. روش تحقیق از نوع توصیفی-همبستگی و داده ها از طریق پرسشنامه ای منعکسشونده گردآوری شدند. برای آزمون فرضیات، مدل حاصل ضربی جهت سنجش نقش تعدیلی رفتار اخلاقی و تحلیل مسیر با استفاده از نرم افزارهای آماری به کار گرفته شد. نتایج تحلیل داده ها نشان داد که شهرت محیطی تأثیر معناداری بر عملکرد برند دارد (ضریب مسیر = 0.608، t-value = 9.790، p < 0.05). همچنین، نقش تعدیلی رفتار اخلاقی بر رابطه بین شهرت محیطی و رضایت برند نیز مثبت و معنادار است (ضریب مسیر تعامل = 0.276، t-value = 2.783، p = 0.008). همچنین تأثیر تعدیلی رفتار اخلاقی بر ارتباط شهرت محیطی و عملکرد برند نیز تأیید شد (ضریب مسیر تعامل = 0.272، t-value = 3.261، p = 0.001). این یافته ها حاکی از آن است که رفتار اخلاقی سازمانی به عنوان عاملی تقویت کننده، اثر شهرت محیطی در توسعه عملکرد و رضایت مشتریان را افزایش می دهد.

کلمات کلیدی: شهرت محیطی، عملکرد برند، رضایت برند، رفتار اخلاقی سازمانی، نقش تعدیلی، تحلیل مسیر

ارجاع به مقاله
موسوی س. ع., & احمدی ق. (1404). بررسی پویاییهای تأثیر شهرت محیطی بر رضایت مشتری و عملکرد برند با تاکید بر نقش تعدیلی رفتار اخلاقی مطالعه موردی گروه صنعتی وطن زرین. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 9(34), 37-57. Retrieved از https://www.majournal.ir/index.php/ma/article/view/3277

  • دفعات مشاهده مقاله: 264
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 56