بررسی پویاییهای تأثیر شهرت محیطی بر رضایت مشتری و عملکرد برند با تاکید بر نقش تعدیلی رفتار اخلاقی مطالعه موردی گروه صنعتی وطن زرین.
چکیده
این پژوهش با هدف بررسی تأثیر شهرت محیطی بر عملکرد برند و رضایت از برند با در نظر گرفتن نقش تعدیلی رفتار اخلاقی سازمانی انجام شده است. جامعه آماری شامل مشتریان گروه صنعتی وطن زرین. بوده و حجم نمونه ۱۵۰ نفر تعیین گردید. روش تحقیق از نوع توصیفی-همبستگی و داده ها از طریق پرسشنامه ای منعکسشونده گردآوری شدند. برای آزمون فرضیات، مدل حاصل ضربی جهت سنجش نقش تعدیلی رفتار اخلاقی و تحلیل مسیر با استفاده از نرم افزارهای آماری به کار گرفته شد. نتایج تحلیل داده ها نشان داد که شهرت محیطی تأثیر معناداری بر عملکرد برند دارد (ضریب مسیر = 0.608، t-value = 9.790، p < 0.05). همچنین، نقش تعدیلی رفتار اخلاقی بر رابطه بین شهرت محیطی و رضایت برند نیز مثبت و معنادار است (ضریب مسیر تعامل = 0.276، t-value = 2.783، p = 0.008). همچنین تأثیر تعدیلی رفتار اخلاقی بر ارتباط شهرت محیطی و عملکرد برند نیز تأیید شد (ضریب مسیر تعامل = 0.272، t-value = 3.261، p = 0.001). این یافته ها حاکی از آن است که رفتار اخلاقی سازمانی به عنوان عاملی تقویت کننده، اثر شهرت محیطی در توسعه عملکرد و رضایت مشتریان را افزایش می دهد.
- دفعات مشاهده مقاله: 264
- دفعات دانلود مقاله کامل : 56