درک کارآفرینی سازمانی در سازمان ها در عصر دیجیتال

  • سیدعلی محمودی کامکاران 1
  • علی دستوار 2
  • حسین محمدی مجد 3
  • 1 دکتری گروه کارآفرینی، واحد قزوین، دانشگاه آزاد اسلامی، قزوین، ایران
  • 2 کارشناس ارشد روابط بین الملل، دانشکده حقوق و علوم سیاسی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران
  • 3 کارشناس ارشد مهندسی فناوری اطلاعات، دانشکده مهندسی فناوری اطلاعات، دانشگاه مهر البرز، تهران، ایران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 9 شماره 34 (1404) , صفحه 76-106
چاپ شده: 1404-07-28

چکیده

در دنیای دیجیتال که به طور فزاینده‌ای با فرصت‌ها و چالش‌های جدید سازمانی ناشی از گسترش فناوری‌های دیجیتال روبه رو است، سازمان‌ها بیش از هر زمان دیگری به سمت کارآفرینی گرایش می یابند. این فرآیند سوالات مهمی را در مورد تلاقی کارآفرینی سازمانی  و فناوری‌های دیجیتال ایجاد می کند، زیرا در حال حاضر فاقد درک جامعی از پیامدهای فناوری‌های دیجیتال در استراتژی های کارآفرینی سازمانی هستیم. برای پر کردن این شکاف، این مطالعه به بررسی ادبیات موجود در مورد کارآفرینی سازمانی در عصر دیجیتال از طریق مرور سیستماتیک و بررسی ۵۴ مقاله، و ایجاد یک چارچوب یکپارچه از کارآفرینی سازمانی در عصر دیجیتال می پردازد.

کلمات کلیدی: کارآفرینی سازمانی، فناوری‌های دیجیتال ، مرور سیستماتیک ادبیات

ارجاع به مقاله
محمودی کامکاران س., دستوار ع., & محمدی مجد ح. (1404). درک کارآفرینی سازمانی در سازمان ها در عصر دیجیتال. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 9(34), 76-106. Retrieved از https://www.majournal.ir/index.php/ma/article/view/3296

  • دفعات مشاهده مقاله: 205
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 42