بررسی تاثیر مسئولیت اجتماعی بر ارزش ویژه برند، شهرت برند و تمایل به پرداخت بیشتر با نقش میانجی اعتبار برند (مورد مطالعه: شرکت‌های هواپیمایی در استان تهران)

  • فرشاد خاکپور 1
  • 1 کارشناسی ارشد مدیریت استراتژیک، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، تهران، ایران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 9 شماره 33 (1404) , صفحه 1404-1416
چاپ شده: 1404-05-18

چکیده

هدف اصلی این تحقیق بررسی تاثیر مسئولیت اجتماعی بر ارزش ویژه برند، شهرت برند و تمایل به پرداخت بیشتر با نقش میانجی اعتبار برند در شرکت‌های هواپیمایی در استان تهران می باشد. این پژوهش به لحاظ طبقه بندی برمبنای هدف، کاربردی است و به لحاظ طبقه بندی برمبنای روش یک تحقیق توصیفی از نوع پیمایشی است. جامعه آماری این تحقیق شامل مشتریان شرکت‌های هواپیمایی در استان تهران است و با توجه تخمینی از جامعه آماری در دست نیست، جامعه آماری  نامحدود در نظر گرفته شده است.از اینرو با در نظر روش مورگان برای تعیین حجم نمونه، حداقل نمونه آماری برابر 384  نفر است. روش نمونه گیری غیرتصادفی از نوع دردسترس مورد استفاده قرار گرفت. داده های گردآوری شده از طریق نرم افزار  smart-pls و روش مدلسازی معادلات ساختاری مورد تحلیل قرار گرفتند و فرضیه های تحقیق بررسی شدند. نتایج حاصل از تحقیق نشان داد، مسئولیت اجتماعی بر ارزش ویژه برند، شهرت برند، تمایل به پرداخت بیشتر و اعتبار برند تاثیر دارد. همچنین اعتماد برند بر ارزش ویژه برند، شهرت برند و تمایل به پرداخت بیشتر تاثیر دارد.

کلمات کلیدی: مسئولیت اجتماعی، ارزش ویژه برند، شهرت برند، تمایل به پرداخت بیشتر، اعتبار برند

ارجاع به مقاله
خاکپور ف. (1404). بررسی تاثیر مسئولیت اجتماعی بر ارزش ویژه برند، شهرت برند و تمایل به پرداخت بیشتر با نقش میانجی اعتبار برند (مورد مطالعه: شرکت‌های هواپیمایی در استان تهران). نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 9(33), 1404-1416. Retrieved از https://www.majournal.ir/index.php/ma/article/view/3317

  • دفعات مشاهده مقاله: 48
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 60