بررسی تاثیر مسئولیت اجتماعی بر ارزش ویژه برند، شهرت برند و تمایل به پرداخت بیشتر با نقش میانجی اعتبار برند (مورد مطالعه: شرکتهای هواپیمایی در استان تهران)
- 1 کارشناسی ارشد مدیریت استراتژیک، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، تهران، ایران
چکیده
هدف اصلی این تحقیق بررسی تاثیر مسئولیت اجتماعی بر ارزش ویژه برند، شهرت برند و تمایل به پرداخت بیشتر با نقش میانجی اعتبار برند در شرکتهای هواپیمایی در استان تهران می باشد. این پژوهش به لحاظ طبقه بندی برمبنای هدف، کاربردی است و به لحاظ طبقه بندی برمبنای روش یک تحقیق توصیفی از نوع پیمایشی است. جامعه آماری این تحقیق شامل مشتریان شرکتهای هواپیمایی در استان تهران است و با توجه تخمینی از جامعه آماری در دست نیست، جامعه آماری نامحدود در نظر گرفته شده است.از اینرو با در نظر روش مورگان برای تعیین حجم نمونه، حداقل نمونه آماری برابر 384 نفر است. روش نمونه گیری غیرتصادفی از نوع دردسترس مورد استفاده قرار گرفت. داده های گردآوری شده از طریق نرم افزار smart-pls و روش مدلسازی معادلات ساختاری مورد تحلیل قرار گرفتند و فرضیه های تحقیق بررسی شدند. نتایج حاصل از تحقیق نشان داد، مسئولیت اجتماعی بر ارزش ویژه برند، شهرت برند، تمایل به پرداخت بیشتر و اعتبار برند تاثیر دارد. همچنین اعتماد برند بر ارزش ویژه برند، شهرت برند و تمایل به پرداخت بیشتر تاثیر دارد.
- دفعات مشاهده مقاله: 48
- دفعات دانلود مقاله کامل : 60