بررسی تاثیر روش های مدیریت منابع انسانی بر رضایت مراجعین با نقش میانجی نوآوری سازمانی (مطالعه موردی: سازمان امور دانشجویان)

  • بهنوش جووری 1
  • روح اله پارسایی 2
  • 1 استادیار گروه مدیریت دولتی و خط مشی گذاری عمومی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
  • 2 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 9 شماره 34 (1404) , صفحه 129-149
چاپ شده: 1404-07-28

چکیده

هدف تحقيق حاضر بررسی تاثیر روش های مدیریت منابع انسانی بر رضایت مراجعین با نقش میانجی نوآوری سازمانی (مطالعه موردی: سازمان دانشجویان ) بود. این پژوهش بر حسب هدف، كاربردي و طرح تحقیق در این پژوهش توصیفی از نوع پیمایشی بود. جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه کارکنان سازمان دانشجویان بود که این تعداد 153 نفر بودند. حجم نمونه آماری از طریق فرمول کوکران تعداد 110 نفر محاسبه شد که به شیوه تصادفی ساده انتخاب شدند. در بخش تحلیل داده‌ها با بهره گیری از آزمون های لازم در نرم‌افزار SPSS و نرم افزار اسمارت پی ال اس موردبررسی قرار گرفتند. نتایج تحلیل استنباطی  نشان داد که خدمات مدیریت منابع انسانی در سازمان دانشجویان وزارت علوم بر تامین رضایت مراجعین موثر است. خدمات مدیریت منابع انسانی در سازمان دانشجویان وزارت علوم بر مبنای نقش میانجی نوآوری سازمانی بر تامین رضایت مراجعین موثر نیست.

کلمات کلیدی: روش های مدیریت منابع انسانی، رضایت مراجعین، نوآوری سازمانی، سازمان امور دانشجویان

ارجاع به مقاله
جووری ب., & پارسایی ر. ا. (1404). بررسی تاثیر روش های مدیریت منابع انسانی بر رضایت مراجعین با نقش میانجی نوآوری سازمانی (مطالعه موردی: سازمان امور دانشجویان). نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 9(34), 129-149. Retrieved از https://www.majournal.ir/index.php/ma/article/view/3354

  • دفعات مشاهده مقاله: 54
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 53