بررسی تاثیر هویت سازمانی بر عملکرد سازمانی و مشتری‌مداری در صنعت بیمه (نمونه‌ی موردی: شرکت بیمه سامان)

  • محمد اباذریان طهرانی 1
  • علیرضا حبیبی 2
  • مرتضی حبیبی 3
  • 1 کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین- پیشوا، تهران، ایران
  • 2 عضو هیات علمی دانشگاه بین المللی اهل بیت (ع)، استاد مدعو دانشگاه آزاد اسلامی
  • 3 عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب، دانشکده مدیریت
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 4 شماره 12 (1399) , صفحه 94-115
چاپ شده: 1399-01-27

چکیده

هدف اصلی از انجام این تحقیق بررسی تاثیر هویت سازمانی بر عملکرد سازمانی و مشتری‌مداری در صنعت بیمه (نمونه‌ی موردی: شرکت بیمه سامان) است. متغیرهای اصلی تحقیق، هویت سازمانی، عملکرد سازمانی، مشتری‌مداری است. جامعه آماری تحقیق تمامی کارمندان شرکت بیمه سامان به تعداد 650 نفر هستند که همگی در زمره کارشناسان هستند‌‌ که براساس جدول مورگان تعداد نمونه 246 نفر تعیین میشود. روش نمونه گیری، نمونه گیری در دسترس می باشد. این پژوهش، از لحاظ هدف، کاربردی و از لحاظ نحوه گردآوری اطلاعات، توصیفی- پيمايشي از شاخه مطالعات ميداني است. در پژوهش حاضر برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه استاندارد استفاده شده است. روایی محتوایی پرسشنامه ها مورد تأیید متخصصان و استاد راهنما قرار گرفته است. پایایی پرسشنامه بر اساس ضریب آلفای کرونباخ برابر 86/0 برآورد گردیده است. برای تجزیه و تحلیل یافته ها از روش مدل ساختاری و از نرم افزار SmartPLS و SPSS استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد که هویت سازمانی بر عملکرد سازمانی و مشتری‌مداری تاثیر مثبت و معناداری دارد.

کلمات کلیدی: هویت سازمانی، عملکرد سازمانی، مشتری‌مداری، بیمه سامان

ارجاع به مقاله
اباذریان طهرانی م., حبیبی ع., & حبیبی م. (1399). بررسی تاثیر هویت سازمانی بر عملکرد سازمانی و مشتری‌مداری در صنعت بیمه (نمونه‌ی موردی: شرکت بیمه سامان). نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 4(12), 94-115. Retrieved از https://www.majournal.ir/index.php/ma/article/view/354

  • دفعات مشاهده مقاله: 514
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 487