فروشگاههای پاپ آپ (POP-UP STORE) ابزاری نوین در صنعت خرده فروشی

  • نسا محمدی 1
  • سارا محمدی 2
  • 1 مدرس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان البرز، مرکز بین المللی قند، کرج، ایران
  • 2 دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، واحد علوم وتحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 4 شماره 12 (1399) , صفحه 56-78
چاپ شده: 1399-03-04

چکیده

صنعت خرده‌فروشی ازجمله مهم‌ترین صنایع تأثیرگذار بر زنجیره تأمین هر شرکت صنعتی و تولیدی است و ازجمله مهم‌ترین ویژگی‌های محیط کنونی صنعت خرده‌فروشی نیز رقابت فزاینده‌ای است که هرروز با پیدایش و توسعه رقبای جدید در این صنعت مشاهده می‌گردد. نتیجه مستقیم این وضعیت، ضرورت و توجه جدی در به‌کارگیری سازوکارهای مؤثر در حفظ و ارتقاء رضایتمندی مشتریان و به‌تبع آن، فروش از طریق کیفیت‌بخشی به خدمات و ارزش‌آفرینی بیشتر برای مشتریان می‌باشد. پاپ آپ یک مفهوم ساده است که می‌تواند مسبب ادراک تجربه‌ی متمایز مشتریان و تکرار رفتار معاملاتی آنان شود، با افزایش رشد مشتریان هوشمند، شرکت‌های واقع در صنعت خرده‌فروشی نیز بایستی درصدد برنامه‌ریزی و پیاده‌سازی ابزاری باشند که نه‌تنها مسیر دستیابی به اهداف آزمایش و شبیه‌سازی بازار، عناصر برجستگی، تصویر، دانش و عملکرد برندهایشان را تسهیل سازد، بلکه منجر به آوازه جویی، خبرسازی و در نهایت ارزش‌آفرینی برای مشتریانشان گردد، خرده‌فروشی پاپ آپ به‌عنوان یک ابزار قدرتمند در راستای خلق گزاره‌های ارزش مستقیم، ارتباطی و اطلاعاتی برای مشتریان تلقی می‌شود، می‌تواند اثرگذار واقع شود.

کلمات کلیدی: فروشگاههای پاپ آپ، خرده فروشی، رفتار مصرف کننده، نوآوری.

ارجاع به مقاله
محمدی ن., & محمدی س. (1399). فروشگاههای پاپ آپ (POP-UP STORE) ابزاری نوین در صنعت خرده فروشی. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 4(12), 56-78. Retrieved از https://www.majournal.ir/index.php/ma/article/view/370

  • دفعات مشاهده مقاله: 365
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 328