بررسی تاثیر نوستالژی و عشق به برند بر قصد خرید مصرف‌کنندگان (مورد مطالعه: برند تلفن همراه سامسونگ)

  • اسماعیل توسلی 1
  • 1 کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 4 شماره 13 (1399) , صفحه 117-136
چاپ شده: 1399-06-06

چکیده

با افزایش رقابت، پویایی و پیچیده‌شدن محیط، افزایش انتظارات مشتریان و ظهور نوآوری‌های جدید، قصد خرید مصرف‌کنندگان یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار بر تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی فرآیندهای بازاریابی و تعیین بهترین استراتژی است. از آنجا که امروزه تاکید بر مولفه‌های تاریخی و ثبات، پایداری و عشق به برند به امری رایج برای مصرف‌کنندگان تبدیل شده است و برندها با مولفه‌هایی نظیر نوستالژی و عشق به برند در حال کسب محبوبیت می باشند؛ لذا پژوهش حاضر به بررسی تاثیر نوستالژی و عشق به برند بر قصد خرید مصرف‌کنندگان پرداخته است. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و به لحاظ ماهیت جمع‌آوری اطلاعات توصیفی است. جامعه آماری پژوهش را مشتریان تلفن همراه برند سامسونگ در شهر اصفهان تشکیل می‌دهند. داده‌ها با استفاده از پرسشنامه و به روش نمونه‌گیری غیرتصادفی به روش در دسترس جمع‌آوری و برای اطمینان از کسب محتوای روایی از نظر اساتید و صاحب نظران حوزه‌ی بازریابی و برای اطمینان از پایایی ابزار اندازه‌گیری، از روش‌های آلفای کرونباخ و بازآزمایی استفاده شده است. داده‌هاي جمع‌آوري شده به كمك دو نرم‌افزار SPSS19 و LISREL8.8 تجزيه‌وتحليل شد. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهد که نوستالژی برند بر عشق به برند تاثیر مثبت و معناداری دارد. همچنین نتایج تحقیق حاکی از تاثیر مثبت و معنادار عشق به برند روی قصد خرید مصرف‌کنندگان دارد.

کلمات کلیدی: قصد خرید مصرف‌کنندگان, عشق به برند, نوستالژی, تلفن همراه سامسونگ

ارجاع به مقاله
توسلی ا. (1399). بررسی تاثیر نوستالژی و عشق به برند بر قصد خرید مصرف‌کنندگان (مورد مطالعه: برند تلفن همراه سامسونگ). نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 4(13), 117-136. Retrieved از https://www.majournal.ir/index.php/ma/article/view/429

  • دفعات مشاهده مقاله: 621
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 314