رابطه بین مدیریت دانش مشتری و استراتژی تمایز بیمارستان های خصوصی شهر کرمانشاه

  • فرزاد صفائی شایگان 1
  • صبا فرزام فر 2
  • 1 کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار، دانشگاه پیام نور، همدان، ایران
  • 2 کارشناسی ارشد گروه مدیریت، دانشکده ادبیات، واحد کرمانشاه، دانشگاه آزاد اسلامی ،کرمانشاه ،ایران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 4 شماره 13 (1399) , صفحه 85-103
چاپ شده: 1399-06-11

چکیده

در این مقاله رابطه بین ابعاد مدیریت دانش مشتری و استراتژی تمایز بیمارستان های شهر کرمانشاه مورد مطالعه قرار میگیرد. به منظور بررسی موضوع مورد نظر در بیمارستان های خصوصی شهر کرمانشاه بعد از آزمون نرمال بودن داده ها با استفاده از تکنیک کولموگروف-اسميرنوف، ساختارعاملی هر یک از پرسشنامه ها با استفاده از تحلیل عاملی تاییدی مورد روایی سنجی سازه ای قرار می­گیرد. روش تحقيق حاضر از نظر هدف کاربردي و از نظر ماهيت و روش، روشي توصيفي است و از نظر نوع و تحليل در شاخه همبستگي است و بعد از مدل معادلات ساختاری جهت سنجش تاثیر ابعاد مدیریت دانش مشتری بر استراتژی تمایز استفاده می شود. با اقتباس از برونداد نرم افزار Liserl نسخه 2.0 رابطه ی معنی دار و خوبی بین متغیر مستقل و وابسته به دست می آید و برازندگی مدل نهایی تحقیق با استفاده از شاخص خی – دو بهنجار و ریشه میانگین مجذورات تقریب مورد تایید قرار میگیرد. به عبارتی نتیجه شد که بین مديريت دانش مشتري و استرات‍ژي تمايز بیمارستان های خصوصی شهر کرمانشاه رابطه معناداری دارد

کلمات کلیدی: مدیریت دانش، مدیریت دانش مشتری، استراتژی تمایز، کیفیت، مدیریت ارتباط با مشتری

ارجاع به مقاله
صفائی شایگان ف., & فرزام فر ص. (1399). رابطه بین مدیریت دانش مشتری و استراتژی تمایز بیمارستان های خصوصی شهر کرمانشاه. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 4(13), 85-103. Retrieved از https://www.majournal.ir/index.php/ma/article/view/448

  • دفعات مشاهده مقاله: 274
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 305