تأثیر هویت برند و پاداش برند بر وفاداری به برند با توجه به نقش واسطه ای تعامل برند با مشتری (مورد مطالعه: مشتریان بانک صادرات)

  • ابوذر غزالی نصیرمحله 1
  • سید مظفر میربرگ کار 2
  • 1 دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، رشت، ایران
  • 2 استادیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، رشت، ایران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 4 شماره 13 (1399) , صفحه 136-146
چاپ شده: 1399-06-16

چکیده

هدف از انجام این تحقیق بررسی میزان تأثیر هویت برند و پاداش برند بر وفاداری به برند با توجه به نقش واسطه‌ای تعامل برند با مشتری (موردمطالعه: مشتریان بانک صادرات) می‌باشد. رویکرد پژوهش حاضر از نوع کمی است. این پژوهش بر اساس هدف از نوع کاربردی و به لحاظ ماهیت از نوع توصیفی – پیمایشی می‌باشد. جامعه آماری تحقیق حاضر کلیه مشتریان بانک صادرات در شهر رشت می‌باشد که تعداد آنها 9000 نفر بوده و حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران 311 نفر برآورد گردید که از روش نمونه‌گیری تصادفی در دسترس استفاده گردید. داده‌های تحقیق با استفاده از پرسشنامه‌های استاندارد گرداوری شد و با استفاده از نرم‌افزار SPSS22 و Smart PLS3 مورد تجزیه‌وتحلیل قرار گرفتند. نتایج نشان می‌دهد که کلیه فرضیات مورد تائید قرارگرفته و همچنین هویت برند و پاداش برند بر وفاداری به برند با توجه به نقش واسطه‌ای تعامل برند با مشتری تأثیر معناداری دارد.

کلمات کلیدی: هویت برند، پاداش برند، وفاداری به برند، تعامل برند با مشتری و بانک صادرات

ارجاع به مقاله
غزالی نصیرمحله ا., & میربرگ کار س. م. (1399). تأثیر هویت برند و پاداش برند بر وفاداری به برند با توجه به نقش واسطه ای تعامل برند با مشتری (مورد مطالعه: مشتریان بانک صادرات). نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 4(13), 136-146. Retrieved از https://www.majournal.ir/index.php/ma/article/view/457

  • دفعات مشاهده مقاله: 321
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 388