تأثیر هویت برند و پاداش برند بر وفاداری به برند با توجه به نقش واسطه ای تعامل برند با مشتری (مورد مطالعه: مشتریان بانک صادرات)
- 1 دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، رشت، ایران
- 2 استادیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، رشت، ایران
چکیده
هدف از انجام این تحقیق بررسی میزان تأثیر هویت برند و پاداش برند بر وفاداری به برند با توجه به نقش واسطهای تعامل برند با مشتری (موردمطالعه: مشتریان بانک صادرات) میباشد. رویکرد پژوهش حاضر از نوع کمی است. این پژوهش بر اساس هدف از نوع کاربردی و به لحاظ ماهیت از نوع توصیفی – پیمایشی میباشد. جامعه آماری تحقیق حاضر کلیه مشتریان بانک صادرات در شهر رشت میباشد که تعداد آنها 9000 نفر بوده و حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران 311 نفر برآورد گردید که از روش نمونهگیری تصادفی در دسترس استفاده گردید. دادههای تحقیق با استفاده از پرسشنامههای استاندارد گرداوری شد و با استفاده از نرمافزار SPSS22 و Smart PLS3 مورد تجزیهوتحلیل قرار گرفتند. نتایج نشان میدهد که کلیه فرضیات مورد تائید قرارگرفته و همچنین هویت برند و پاداش برند بر وفاداری به برند با توجه به نقش واسطهای تعامل برند با مشتری تأثیر معناداری دارد.
- دفعات مشاهده مقاله: 321
- دفعات دانلود مقاله کامل : 388