ارزيابي تأثير كاربرد اصول مديريت ارتباط با مشتري بر وفاداري مشتريان بيمه ايران در استان گيلان
- 1 کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد رشت
- 2 استادیار گروه اقتصاد، دانشگاه آزاد رشت
- 3 استادیار گروه مهندسی صنایع، دانشگاه گیلان
چاپ شده: 1395-05-09
چکیده
هدف از پژوهش بررسی تاثیر سطوح مختلف ابعاد مدیریت ارتباط با مشتری از دیدگاه گالبریث و راجرز (سفارشی سازی، ایجاد ارتباطات شخصی شده، و ارائه خدمات پشتیبانی) بعنوان متغیر های مستقل بر وفاداری مشتریان است. جامعه آماری آن كليه مشتریان بیمه ایران در استان گیلان مي باشد که به روش نمونه گیری غير احتمالي در دسترس انتخاب شدند. آزمودنی ها به پرسشنامه پاسخ دادند. برای تحلیل داده ها از روش های آماری ضريب همبستگي پيرسون و آزمون دانکن و نرم افزار15 Spss استفاده شد. یافته های پژوهش نشان داد که بین سطوح پایین و متوسط و بالای سفارشی سازی اختلاف معناداری وجود دارد و هر چه سطح آن بالاتر باشد، میزان وفاداری مشتریان نیز بیشتر خواهد بود.
کلمات کلیدی:
مدیریت ارتباط با مشتری, وفاداری مشتری, شرکت بیمه ایران
ارجاع به مقاله
فروز شهرستانی م., علی پور ح., & داغبندان ا. (1395). ارزيابي تأثير كاربرد اصول مديريت ارتباط با مشتري بر وفاداري مشتريان بيمه ايران در استان گيلان. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 2(5), 39-47. Retrieved از https://www.majournal.ir/index.php/ma/article/view/53
- دفعات مشاهده مقاله: 281
- دفعات دانلود مقاله کامل : 345