مطالعه اثرگذاری آموزش ضمن خدمت بر عملکرد کارکنان شرکت طراحی و مهندسی و تأمین قطعات ایران خودرو ساپکو
- 1 کارشناس ارشد مدیریت اجرایی
- 2 استادیار گروه مدیریت، دانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکز، تهران، ایران
چکیده
نیروی انسانی از سرمایه های اصلی هر سازمان محسوب میگرددند و ارتقاء عملکرد هر سازمان در گرو سرمایه انسانی آن میباشد. آموزش ضمن خدمت، با ايجاد مهارت لازم در کارکنان منجر به تحقق اين مهم در سطح فردی و گروهی خواهد شد. اين پژوهش بر مطالعه اثرگذاری آموزش ضمن برعملکرد کارکنان شرکت طراحی و مهندسی و تامین قطعات ایران خودرو ساپکوبر اساس مدل اچیو تمرکز دارد. تحقیق از حیث هدف، کاربردی و به لحاظ انجام کار از نوع پیمایشی است. با کمک روش نمونه گیری تصادفی 196 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. روش گردآوری دادهها از طریق پرسشنامه بوده است. در بررسی روایی پرسشنامه ها از نظرات خبرگان سازمان و دانشگاه و براي بررسی پایایی نیز آلفاي کرونباخ استفاده شده که مقدار آلفاي کرونباخ (71 درصد) به دست آمده پایایی مناسب پرسشنامه را نشان می دهد. اطلاعات گردآوري شده با استفاده از آمار توصیفی و استنباطی و با کمک نرم افزار SPSS تجزیه وتحلیل شده اند. نتايج اين پژوه نشان میدهد که آموزش ضمن خدمت تاثیر مثبتی برابعاد عملکرد کارکنان سازمان مورد بحث داشته است. به عنوان نتیجهگیری می توان به اهمیت تاثیر به سزای ارتقا ارائه دوره های آموزشی ضمن خدمت با محتوای غنی، به کارگیری مدرسان متخصص و برگزاری منظم دوره های آموزشی پی برد. همچنین پیشنهاد می شود از مشارکت کارمندان در نیاز سنجی آموزشی، کمبود مهارت، برنامه ریزی جهت اجرا و ارزیابی برنامه های آموزشی ضمن خدمت استفاده گردد
- دفعات مشاهده مقاله: 470
- دفعات دانلود مقاله کامل : 692