بررسی رابطه آموزش توانمند سازی معلمان مدارس ابتدایی لردگان بر کارآفرینی آموزشی و جامعه پذیری سازمانی آنان

  • محمد محمدی 1
  • سهیلا رشیدی 2
  • 1 استاد مدعو دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد، شهرکرد، ایران
  • 2 کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد، مرکز لردگان، ایران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 4 شماره 15 (1399) , صفحه 99-105
چاپ شده: 1399-11-12

چکیده

هدف از انجام این پژوهش بررسی رابطه آموزش توانمند سازی معلمان مدارس ابتدایی لردگان بر کارافرینی آموزشی و جامعه‌پذیری سازمانی آنان بود. این پژوهش کاربردی و از نوع همبستگی بوده که جامعه آماری معلمان مدارس ابتدایی شهر لردگان بودند و روش نمونه گیری نمونه گیری تصادفی ساده بود. برای تعیین نمونه آماری از جدول مورگان استفاده شد که تعداد نمونه آماری 100 نفر با روش نمونه گیری در دسترس دست آمد. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه توانمندسازی نیروی انسانی ملهم (2012) و پرسشنامه کارآفرینی سازمانی مارگریت هیل و پرسشنامه جامعه‌پذيري سازماني مدل تائورمينا بود که روایایی پرسشنامه ها توسط متخصصین تأیید و پایایی پرسشنامه ها به کمک ضریب آلفا کرونباخ 0 تأیید گردید؛ و برای تحلیل داده‌ها از آزمون همبستگی پیرسون و رگرسیون استفاده شد. نتایج حاصل از تحقیق نشان داد که آموزش توانمند سازی معلمان مدارس ابتدایی لردگان بر کارافرینی آموزشی و جامعه پذیری سازمانی آنان اثرگذار است.

کلمات کلیدی: توانمندسازی، کارافرینی، جامعه پذیری

ارجاع به مقاله
محمدی م., & رشیدی س. (1399). بررسی رابطه آموزش توانمند سازی معلمان مدارس ابتدایی لردگان بر کارآفرینی آموزشی و جامعه پذیری سازمانی آنان. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 4(15), 99-105. Retrieved از https://www.majournal.ir/index.php/ma/article/view/615

  • دفعات مشاهده مقاله: 412
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 324