بررسی تأثیر سرمایه روانشناختی بر کیفیت زندگی معلمان شهرستان لردگان

  • محمد محمدی 1
  • صفیه دشتی چاهگاهی 2
  • 1 استاد مدعو دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد، شهرکرد، ایران
  • 2 کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد، مرکز لردگان، ایران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 4 شماره 15 (1399) , صفحه 106-113
چاپ شده: 1399-11-12

چکیده

هدف پژوهش بررسی تاثیر سرمایه روانشناختی بر کیفیت زندگی معلمان شهرستان لردگان بود. این پژوهش کاربردی و از نوع همبستگی بوده که جامعه آماری معلمان مدارس ابتدایی شهر لردگان بودند و روش نمونه گیری نمونه گیری تصادفی ساده بود. برای تعیین نمونه آماری از جدول مورگان استفاده شد که تعداد نمونه آماری 100 نفر با روش نمونه گیری در دسترس دست آمد. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه لوتانز (2007) و پرسشنامه کیفیت زندگی کاری والتون (1973) استفاده شد که پایایی پرسشنامه ها به ترتیب برابر 78/0 و 80/0 تأیید شد و روایایی پرسشنامه ها توسط چند تن از متخصصین تأیید شد. برای تحلیل داده ها از آزمون همبستگی پیرسون استفاده شد. نتایج حاصل از پژوهش نشان داد ابعاد سرمایه روانشناختی بر کیفیت زندگی معلمان شهرستان لردگان اثرگذار است.

کلمات کلیدی: سرمایه روانشناختی، کیفیت زندگی، معلمان شهرستان لردگان

ارجاع به مقاله
محمدی م., & دشتی چاهگاهی ص. (1399). بررسی تأثیر سرمایه روانشناختی بر کیفیت زندگی معلمان شهرستان لردگان. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 4(15), 106-113. Retrieved از https://www.majournal.ir/index.php/ma/article/view/616

  • دفعات مشاهده مقاله: 509
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 355