بررسی تأثير اعتماد به برند بر جايگاه برند در بانک رفاه کارگران شهر همدان

  • احمد علی مرادی نوشاد 1
  • علی اصغری صارم 2
  • 1 کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، گرایش بازاریابی، مؤسسه آموزش عالی گنجنامه، همدان
  • 2 استادیار دانشگاه بوعلی سینا، همدان، ایران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 4 شماره 15 (1399) , صفحه 72-99
چاپ شده: 1399-12-16

چکیده

پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثير اعتماد به برند بر جايگاه برند در بانک رفاه کارگران شهر همدان انجام شده است . پژوهش حاضر از لحاظ هدف جزء تحقيقات کاربردي و از نظر نحوه گردآوري داده‌ها، توصيفي- پيمايشي است . جامعه آماري مورد مطالعه شامل کليه مشتريان بانک رفاه کارگران شهر همدان که در سال 1399 حداقل يکبار از خدمات اين بانک استفاده نموده اند. از آنجا که تعداد جامعه آماري غيرقابل دسترس مي‌باشد، جامعه نامحدود در نظر گرفته شده است . با توجه به نامحدود بودن جامعه با استفاده از فرمول کوکران و از روش نمونه‌گيري تصادفي نسبی به تعداد 384 نفر به عنوان نمونه در اين پژوهش انتخاب شدند. ابزار گردآوري اطلاعات در اين پژوهش از نوع پرسشنامه‌اي استاندارد بوده که اعتبار وروايي پرسشنامه مورد بررسي وتاييد قرار گرفته است. نتايج حاصل از پرسشنامه؛ اعتماد به برند 2/74% و جايگاه برند 4/70% به دست آمد. براي بررسي نرمال بودن توزيع داده‌هاي پژوهش، داده هاي جمع آوري شده از طريق آزمون کولموگروف –اسميرنوف والگوي ساختاري با استفاده از مدل سازي معادلات ساختاري با نرم‌افزار آماري SPSS نسخه 25 و PLS نسخه 3، فرضيه‌هاي آزمون مورد تجزيه و تحليل قرارگرفت ونتايج نشان داد که اعتماد به برند به ميزان 32% متغير جايگاه برند را تبيين نمود،. با مشاهده اين نتايج مي‌توان گفت که اعتماد به برند موجب تأثير گذاري بر جايگاه برند در نزد مشتريان شعب بانک رفاه شهر همدان مي‌شود.

کلمات کلیدی: اعتماد به برند، جايگاه برند، بانک رفاه کارگران شهر همدان

ارجاع به مقاله
مرادی نوشاد ا. ع., & صارم ع. ا. (1399). بررسی تأثير اعتماد به برند بر جايگاه برند در بانک رفاه کارگران شهر همدان. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 4(15), 72-99. Retrieved از https://www.majournal.ir/index.php/ma/article/view/648

  • دفعات مشاهده مقاله: 293
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 474