بررسی نقش قابلیتهای ارتباطی و نوآوری بازاریابی بر رقابت پذیری از طریق نقش میانجی خلق ارزش برای مشتری درگروه صنعتی ماموت

  • آوا امیردیوانی 1
  • نادر محقق 2
  • 1 کارشناسی ارشد، گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد الکترونیکی، ايران
  • 2 دکتری، گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد الکترونیکی، ايران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 5 شماره 16 (1400) , صفحه 41-51
چاپ شده: 1400-02-21

چکیده

پژوهش حاضر به مطالعه بررسی نقش قابلیتهای ارتباطی و نوآوری بازاریابی بر رقابت پذیری از طریق نقش میانجی خلق ارزش برای مشتری درگروه صنعتی ماموت پرداخته است. روش تحقيق مورد استفاده از نوع توصيفي، پيمايشي و پیمایشی ميباشد. همچنين جامعة آماري در پژوهش حاضر مدیران بخش بازاریابی شرکت ماموت به تعداد 145 نفرمي‌باشد. حجم نمونه بااستفاده از فرمول کوکران 105 نفر تعيين گرديد و روش نمونه گيري پژوهش حاضر تصادفی ساده مي‌باشد. داده هاي تحقيق با روش كتابخانه اي و ميداني گردآوري شده و ابزار مورد استفاده پرسشنامه بوده است. پايايي پرسشنامه ها با استفاده از روش آلفای كرونباخ 0.886 و روايي ابزار با روش محتوايي مورد تأييد قرار گرفته اند. اطلاعات تحقیق به کمک نرم افزار SMARTPLS و با استفاده از آزمونهاي آماري، توصيفي و استنباطي مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت. نتايج اين تحقيق حاکي از آن است که قابلیتهای ارتباطی بر رقابت پذیری و خلق ارزش برای مشتری تاثیر مثبت داشته است. همچنین نتایج نشان داد نوآوری بازاریابی بر رقابت پذیری و خلق ارزش برای مشتری تاثیر معناداری داشته است. بعلاوه نتایج نشان داد قابلیتهای ارتباطی و نوآوری بازاریابی از طریق خلق ارزش برای مشتری بر رقابت پذیری تاثیر دارد.

کلمات کلیدی: قابلیتهای ارتباطی، نوآوری بازاریابی، رقابت پذیری، خلق ارزش برای مشتری

ارجاع به مقاله
امیردیوانی آ., & محقق ن. (1400). بررسی نقش قابلیتهای ارتباطی و نوآوری بازاریابی بر رقابت پذیری از طریق نقش میانجی خلق ارزش برای مشتری درگروه صنعتی ماموت. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 5(16), 41-51. Retrieved از https://www.majournal.ir/index.php/ma/article/view/746

  • دفعات مشاهده مقاله: 391
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 351