بازاریابی آنلاین در مقابل بازاریابی آفلاین (مزایا و معایب)

  • فاطمه انصاری 1
  • مهدی جودان 2
  • 1 کارشناس ارشد اقتصاد و تجارت الکترونیک، دانشگاه علامه‌طباطبائی، تهران، ایران
  • 2 کارشناس ارشد علوم اقتصادی، دانشگاه سیستان بلوچستان، زاهدان، ایران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 5 شماره 16 (1400) , صفحه 86-94
چاپ شده: 1400-03-03

چکیده

امروزه بازاریابی به نوعی با زندگی انسان‌ها و بیشتر تصمیماتی که می‌گیرند از انتخاب محل زندگی، دانشگاه تا سبک زندگی وحتی کتابی که می‌خوانند عجین شده است. در عصر اطلاعات که مردم با حجم انبوهی از اطلاعات و تبلیغات مواجهند تصمیم‌گیری برای خرید، امری پیچیده و گاهاً ملال‌آور است. اکثر کسب و کارها در زمان تبلیغات، بودجه‌های مالی خود را مشخص می‌کنند و تقسیم‌بندی بودجه‌ها را در بازه‌های زمانی مشخصی از سال، تعیین می‌کنند. زمانی که نیاز به بررسی کانال‌های تبلیغات باشد، اکثر افراد متخصص در زمینه بازاریابی به مقایسه‌ی دو دسته کلی بازاریابی آنلاین و بازاریابی آفلاین می‌پردازند. طبیعتاً هر مدل از تبلیغات مزایا و معایب خاص خودش را دارد و باعث می‌شود افرادی جذب برند و تبلیغات و در نهایت سازمان شما شوند و افرادی نیز از تبلیغ شما خوششان نیاید و نتوانند با کسب و کار شما ارتباط خوبی برقرار کنند. در این مقاله رابطه بین بازاریابی آنلاین و بازاریابی آفلاین که جزئی از مباحث فراموش شده در مباحث بازاریابی و مدیریتی می‌باشد، مورد نقد و بررسی قرار گرفته شده‌است. در پایان استدلال‌ها حاکی از آن است که با تلفیق بازاریابی آنلاین و آفلاین می‌توان نتایج شگفت‌انگیزی از تبلیغات خود گرفت و سود حاصل از تبلیغات را چند برابر کرد.

کلمات کلیدی: عصر اطلاعات، کانال های تبلیغات، بازاریابی آنلاین، بازاریابی آفلاین، برند

ارجاع به مقاله
انصاری ف., & جودان م. (1400). بازاریابی آنلاین در مقابل بازاریابی آفلاین (مزایا و معایب). نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 5(16), 86-94. Retrieved از https://www.majournal.ir/index.php/ma/article/view/754

  • دفعات مشاهده مقاله: 391
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 302