بررسی عوامل تأثیرگذار بر تبلیغات دهان به دهان الکترونیکی از طریق نقش میانجی اعتماد در فروشگاه گراد
- 1 کارشناسی ارشد، گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد، ايران
چکیده
امروزه، شرکتها بیش از قبل نیازمند روش های موثر و کارآمد برقراری ارتباط با مشتریان در جهت ارتقاءمیزان فروش از طریق تبلیغات دهان به دهان الکترونیکی می باشند تمامی شرکتهای حوزه کسب وکار به دنبال روش هایی هستند تا با استفاده از آن بتوانند اعتماد مصرف کنندگان را نسبت به خود مثبت نمایند تا از این طریق شانس خودرا برای ارتقاء فروش محصولات و خدمات افزایش دهند. پژوهش حاضر به بررسی عوامل تاثیرگذار بر تبلیغات دهان به دهان الکترونیکی از طریق نقش میانجی اعتماد در فروشگاه گراد پرداخته است. روش تحقيق مورد استفاده از نوع توصيفي و پيمايشي ميباشد. همچنين جامعه آماری این پژوهش را کلیه مشتریانی است که از خدمات فروشگاه گراد استفاده میکنند را تشکیل می دهد. حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران 384 نفر تعيين گرديد و روش نمونه گيري پژهش حاضر تصادفی ساده ميباشد. ابزار مورد استفاده پژوهش، پرسشنامه بوده است. پايايي پرسشنامه ها با استفاده از روش آلفای كرونباخ 0.879 و روايي ابزار با روش محتوايي مورد تأييد قرار گرفته اند. اطلاعات تحقیق به کمک نرم افزار LISREL و با استفاده از آزمونهاي آماري، توصيفي و استنباطي مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت. نتايج اين تحقيق حاکي از آن است که رابطه درک شده و زبان مشترک بر اعتماد تاثیر مثبت داشته است با این حال تاثیر رابطه درک شده بر زبان مشترک معنادار نشده است همچنین نتایج نشان میدهد تاثیر متغیر های اعتماد، رابطه درک شده، زبان مشترک، تسهیم دانش و نوآوری بر تبلیغات دهان به دهان الکترونیکی معنادار شده است. به مدیران بایستی با بررسی دقیق و آگاهی از نيازها و خواستههاي مشتریان، برنامه ای منسجم برای توسعه تبلیغات دهان به دهان الکترونیکی تدوین کنند.
- دفعات مشاهده مقاله: 370
- دفعات دانلود مقاله کامل : 425