واکاوی و تاکسونومی استراتژی های تولیدی در بین شرکت های تولیدی شهرک صنعتی قزوین
- 1 کارشناس ارشد مديريت دولتي، گرايش تحول
چکیده
مطالعه تاكسنومي استراتژي توليد نه تنها توصيف مناسبي از گروه هاي استراتژيك سازمان در اختيار قرار مي دهد بلكه زمينه لازم را براي مطالعات تخصصي تري چون بررسي عملكرد، شكل مناسب تصميما ت توليدي در هر گروه ونظريه پردازي در آن را فراهم مي آورد توسعه و ايجاد پيكره بندي ها و تاكسنومی مبنايي براي تحقيقات در استراتژي توليد مي باشد. بالاخص هنگامي كه هدف تحقيق تعيين الگوهاي غالب در سازمان ها باشد و يا هنگامي كه هدف تعيين ارتباط بين چند متغيراست كه بطور مجزا قابل درك اما درك كلي آنها خيلي پيچيده است. این تحقيق به منظور "تحلیل تاکسونومی ودسته بندی استراتژی های تولیدی در بین شرکت های تولیدی شهرک صنعتی قزوین" طراحی و اجرا شد. این تحقیق بر روی 68 نفر از مدیران تولید انجام گرفت. استراتژي هاي مستخرج نشان دهنده اين است كه گرچه برخي استراتژي ها بر تعداد محدودي هدف توليدي محدودند، اما يك استراتژي بنا بر اظهار خود شركت ها و مبتني بر واقعيت موجود در آنها بر همه اهداف تاكيد دارد و مي توانند خبرگان در صنعت مورد نظر باشند. اسكينر بيان مي كند كه منابع سازماني محدود هستند و با توجه به رابطه معكوس بين برخي اهداف توليدي همه اهداف نمي توانند بطور حداكثري ارائه گردند.
- دفعات مشاهده مقاله: 490
- دفعات دانلود مقاله کامل : 308