پیش بینی مدیریت بازاریابی بر اساس ویژگی های شخصیتی در اینفلوئنسر مارکتینگ های شبکه اجتماعی اینستاگرام

  • نرگس چگینی 1
  • 1 کارشناس ارشد مدیریت اجرایی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 5 شماره 17 (1400) , صفحه 31-42
چاپ شده: 1400-04-01

چکیده

هدف از این پژوهش بررسی پیش­بینی مدیریت بازاریابی بر اساس ویژگی­ های شخصیتی در اینفلوئنسر مارکتینگ­ های شبکه اجتماعی اینستاگرام بود. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر روش پژوهش توصیفی-همبستگی بود. جامعه آماری این پژوهش کلیه اینفلوئنسر مارکتینگ های شبکه اجتماعی اینستاگرام شهر تهران در در سال 1400 بودند. حجم نمونه 150 نفر از این‏ افراد بر اساس فرمول پلنت و به شیوه نمونه‏ گیری در دسترس (اجرای آنلاین) انتخاب‌ و به مقیاس مدیریت بازاریابی و مقیاس ویژگی ­های شخصیتی پاسخ دادند. داده‏ های جمع ­آوری شده با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چندمتغیره تحلیل شد. یافته‌ها نشان داد که بین ویژگی­ های شخصیتی در اینفلوئنسر مارکتینگ ­های شبکه اجتماعی اینستاگرام با مدیریت بازاریابی رابطه معنادار وجود دارد (01/0>p). نتایج تحلیل رگرسیون چندگانه نیز آشکار کرد که 3/63 درصد از واریانس مدیریت بازاریابی به وسیله ویژگی­ های شخصیتی در اینفلوئنسر مارکتینگ های شبکه اجتماعی اینستاگرام تبیین می ‏شود. در مجموع نتایج حاکی از آن است که ویژگی­ های شخصیتی در اینفلوئنسر مارکتینگ­ های شبکه اجتماعی اینستاگرام در پیش‌بینی مدیریت بازاریابی آنان نقش اساسی و مهمی دارند.

کلمات کلیدی: ویژگی های شخصیتی، مدیریت بازاریابی، اینفلوئنسر مارکتینگ، شبکه اجتماعی اینستاگرام

ارجاع به مقاله
چگینی ن. (1400). پیش بینی مدیریت بازاریابی بر اساس ویژگی های شخصیتی در اینفلوئنسر مارکتینگ های شبکه اجتماعی اینستاگرام. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 5(17), 31-42. Retrieved از https://www.majournal.ir/index.php/ma/article/view/811

  • دفعات مشاهده مقاله: 613
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 358