نقش ممیزی بازاریابی رابطه مند و مهارت های ارتباطی در پیش بینی رضایت مشتری
- 1 کارشناس ارشد مدیریت اجرایی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران
چکیده
هدف از پژوهش حاضر بررسی نقش ممیزی بازاریابی رابطه مند و مهارته ای ارتباطی در پیش بینی رضایت مشتری بود. طرح پژوهش، تابع تشخیص دو گروهی بود. جامعه آماری این پژوهش مشتریان فروشگاه دیجی کالا شهر تهران در سال 1400 بودند. 100 نفر از این افراد به شیوه نمونه گیری دسترس انتخاب شدند به پرسشنامه بازاریابی رابطه مند (RMQ) اکبری و همکاران (1394)، پرسشنامه تجدیدنظر شده مهارت های ارتباطی (CST-R) کوئیندام (2004) و پرسشنامه رضایت مشتری محقق ساخته (R-MCSQ) پاسخ دادند. از بین آنها به این منظور تعداد 500 نفر دارای رضایت بالا و 50 نفر دارای رضایت پایین انتخاب شدند و بعد از این مرحله، داده های گردآوری شده در دو سطح توصیفی (میانگین و انحراف معیار) و استنباطی (تحلیل تابع تشخیصی یا تحلیل ممیزی) با نرم افزار SPSS نسخه 24 تحلیل شد. نتايج نشان داد که با کمک بازاریابی رابطه مند و مهارتهای ارتباطی مي توان رضایت مشتری را پيش بيني کرد و تحليل مميزي توانست با 94 درصد پيشبيني صحيح افراد را به دو گروه دارای رضایت پایین و بالا طبقه بندي نمايد.
- دفعات مشاهده مقاله: 347
- دفعات دانلود مقاله کامل : 349