تاثیر فناوری دیجیتال بر جذابیت برند شرکت ها

  • فاطمه متاجی نیموری 1
  • بابک حاج آخوندی 2
  • 1 دانشجوی دکتری مدیریت، مدرس دانشگاه غیرانتفاعی علامه محدث نوری، نور، ایران
  • 2 دانشجو کارشناسی ارشد مدیریت پروژه، دانشگاه غیرانتفاعی علامه محدث نوری، نور، ایران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 5 شماره 17 (1400) , صفحه 10-19
چاپ شده: 1400-04-10

چکیده

امروزه تحول دیجیتال، تغییری شگرف در عملکرد یک سازمان بوجود آورده است. اینترنت اشیا، رایانش ابری، اپلیکیشن‌های موبایل، ‏رسانه‌های اجتماعی، واقعیت مجازی و افزوده، تحلیل‌گری داده، هوش مصنوعی و بلاک‌چین از مهم‌ترین انواعِ فناوری‌های دیجیتال ‏هستند. تحول دیجیتال به معنی استفاده تزئینی و مدگرایانه از فناوری‌ها نیست، بلکه زمانی می‌توانیم مدعی تحول دیجیتالی شویم که ‏این فناوری‌ها، مدل‌های کسب‌وکار، تجربه‌های ذینفعان (مانند مشتریان و کارکنان در سطح سازمانی) و فرایندهای عملیاتی ما را به نحو ‏مطلوبی زیر و رو کرده باشند و منجبر به محبوبیت بیشتر شرکت ها نزد مشتریان گردد. مفهوم تحول دیجیتال، مفهوم جدید در عرصه ‏کسب و کار محسوب می ‏شود. با این حال پژوهش هایی که به طور خاص به موضوع تحول دیجیتال پرداخته اند، اندک است. به ‏همین ‏جهت در این ‏تحقیق به بررسی تاثیر تحول دیجیتال بر جذابیت برند شرکت ها پرداختیم.

کلمات کلیدی: فناوری، عصر دیجیتال، تحول دیجیتال، جذابیت برند شرکت

ارجاع به مقاله
متاجی نیموری ف., & حاج آخوندی ب. (1400). تاثیر فناوری دیجیتال بر جذابیت برند شرکت ها. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 5(17), 10-19. Retrieved از https://www.majournal.ir/index.php/ma/article/view/834

  • دفعات مشاهده مقاله: 544
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 464